BEAUTY - Lowbudget Pressed Powder Foundation van Max & More

Nooit verwacht dat de Action ook foundation verkoopt voor de donkere huid. Bij puur toeval zat ik in de schappen te neuzen en vond deze foundation in de kleur DFC 266 Cappuccino. Lees mijn review hierover.


De Pressed Powder Foundation

Op de verpakking staat dat men Aloe vera & Vitamine E heeft toegevoegd. Heel bijzonder want zo vaak zie je toevoegingen zoals deze bestandsdelen niet in een make-up product van Max & More. Het zal wel goed voor je huid zijn denk ik dan. Daarnaast staat goed aangegeven hoelang dit product houdbaar is. 9 maanden i.p.v. de reguliere 12 maanden. Je zou dan denken dat er toch iets niet goed zit in het product. Maar we gaan het ervaren. In het doosje zit een kleine spiegel en een make-up spons die zo slap is dat ik het heb weggegooid. Beter mijn eigen Real Techniques make-up spons gebruiken.

De kleur

Cappuccino. Zoals eerder gezegd vind ik dit heel bijzonder want normaliter vind ik alleen maar foundation, concealer en gezichtspoeder die veel te licht is voor een donkere huid. We gaan het testen (EN NIET UITTESTEN) op de bovenkant van mijn arm. Ik merk en zie dat de kleur te rood is voor mij. Ik heb een gele ondertone en als ik het op mijn wang smeer dan zie ik eruit als een indiaan. Zo rood komt het op mijn gezicht uit te zien. Dus liever geen foto dan maar.

Conclusie


Of ik hou deze foundation en ga het mengen met een andere foundation die de kleur goed maakt of ik geef het weg. In ieder geval is de foundation qua substantie redelijk ok maar niet voor mij. Je moet een vette huid hebben om het te gebruiken. Voor een droge huid is het NOT DONE.


Heb jij ook de pressed powder foundation van Max & More gekocht? Ik wil graag jouw ervaring weten met deze foundation. Laat een reactie achter onder deze blogpost.

Groetjes Paula

BEAUTY - De lowbudget travelset van Max & More

Mogelijk dat je vakantieplannen hebt of dat je inmiddels geboekt hebt en je bent nu al bezig met je koffer. Wat zal ik aan make-upproducten meenemen? Ik neem meestal alleen foundation, concealer en gezichtspoeder mee omdat ik weet dat niet overal producten worden verkocht die op mijn huidstint aansluiten. Een lippenstift, blush en oogschaduw laat ik tijdens de vakantie achterwege omdat ik weet dat zelfs in het buitenland merken zoals Catrice & Essence worden verkocht. Een reisverpakking aan make-up zou de beste oplossing zijn en jaaa...die heb ik gevonden bij....natuurlijk de Action.



Action is een geweldige winkel maar dat ze steeds met nieuwe make-up producten kwamen vind ik wel verrassend. Of ze kwalitatief goed zijn...dat is een tweede. We gaan het ondervinden door deze review over de Max & More Nudelook travelkit.  Ik weet dat dit de eerste review is die wordt geschreven over dit product omdat niemand dit eerder heeft gereviewd. Lees met me mee wat ik van de Nudelook travelkit vind.

De Nudelook travelset

De Nudelook travelset van Max & More is een soort palette met verschillende producten zoals een concealer, 3 bruintinten oogschaduw, 3 roodkleurige lippenstiften in pannen en 1 blush en vervolgens zitten er 2 kleine make-upkwastjes bij (die gebruik ik toch nooit). Er wordt een plastic velletje meegeleverd waarop staat voor welk product je het moet gebruiken. Conceal, Eyes, Lips and Cheeks. Niet slecht voor een super lowbudget product. Helaas hebben ze op de achterkant niet omschreven hoelang je het product kunt gebruiken. Ik reken op 12 maanden.


We testen de producten

De concealer


Ja, laten we dat doen. We beginnen met de concealer. Ik kan je nu al vertellen dat deze te licht is voor een donkere huid maar misschien dat jij het als licht getinte kan gebruiken. Het product is heel crème-ig en komt niet als een dikke substantie op je vinger. Een klein filmpje op je vinger betekent voor mij "niet dekkend". Ik smeer het op de bovenkant van mijn hand en het verdwijnt meteen in mijn huid. Als dit een concealer moet zijn dan denk ik dat je het beter als bb- of cc-cream kan gebruiken. Niet bepaald de concealer die je wilt meenemen op vakantie.


Lippen

3 hele mooie kleuren. 1 heel zacht roze, 1 nude kleur (voor de licht getinten) en 1 zacht rood. Heel mooi. Smeert heel goed uit maar de bovenkant van het product is heel hard dus je moet het echt met een goede lippenseel gebruiken.


Blush



Er zit maar 1 kleur blush in de travelset en deze is ontzettend roze. Begrijp ik niet zo goed. Het product is daarbij heel dik en poederig en met een kwast moet je maar een heel klein beetje opdoen. 

Oogschaduw



Ik waarschuw je alvast dat de kleuren van de oogschaduw heel mooi zijn (1 matte en 2 shimmer kleuren) maar de poeder laat los op het moment dat je met een kwastje een beetje product op doet. De foto is onduidelijk geworden omdat ik de lens niet goed heb afgesteld maar qua kleuren kan je ongeveer zien hoe ze zich op je huid verhouden.


Mijn conclusie


Ach, voor de lowbudgetprijs van € 1,= en je stelt geen hoge eisen aan de producten dan kan je het kopen maar zelf zou ik het niet doen. Ik vind de kleuren van de oogschaduws ontzettend mooi maar de resterende producten zijn de moeite niet waard.

Ik hoop dat je wat hebt gehad aan deze review. Maar mocht je toch nieuwsgierig zijn....be my guest.

Groetjes Paula

Beauty - Mijn wenkbrauwen routine

Ik ben niet echt goed in Beauty dingen maar ik probeer alles uit. Afgelopen week heb ik mijn wenkbrauwen bijgewerkt met een speciaal scheermesje maar op 1 of andere manier ben ik uitgeschoten en mis ik een stuk van de bovenkant van mijn rechter wenkbrauw. Dus dat betekent dat ik moet gaan oefenen om mijn wenkbrauwen te tekenen en in te tekenen. Kijk met me mee maar ik waarschuw alvast dat ik geen professional ben...lol...!



Voorbereiding


Ik heb heel wat filmpjes op YouTube bekeken omdat ik wilde weten hoe die dames zulke mooie getekende wenkbrauwen tekenden. Ik weet natuurlijk wel dat je niet met een "te donkere" wenkbrauwpotlood moet gaan werken maar gelukkig heb ik die niet in huis. En als het te rood is dan lijk je wel een spook....is mijn mening. Dus nadat ik mijn gezicht gereinigd had ben ik de wenkbrauwpotlood goed gaan slijpen want ik wilde een goede puntige potlood hebben. Kan je beter fijne strepen tekenen.


Wenkbrauwlijnen tekenen


Vervolgens heb ik mijn wenkbrauwharen goed geborsteld met een spoolie. Ik had geen tijd om te epileren want ik ben nog steeds beduusd van mijn gescheerde wenkbrauwstukje. Ik teken eerst de onderzijde van de wenkbrauw vanaf het beginpunt tot aan het eindpunt van de wenkbrauw. Ik teken niet meteen een lange lijn maar haaltjes met mijn potlood.


Daarna teken ik de bovenkant maar niet vanaf het beginpunt maar ergens in het midden.


Wanneer de 2 lijnen getekend zijn dan is het nu tijd om het in te vullen. Je kan het met poeder doen of met een wenkbrauwpotlood. Ik ben deze keer voor de wenkbrauwpotlood gegaan.


Ik heb ze dus ingekleurd en vervolgens met een wenkbrauwgel de haartjes goed omhoog geborsteld. Ik constateer dat ik een heleboel kleine eigenwijze haartjes heb die niet mee willen werken...


Ik laat de gel even drogen en vervolgens ga ik de oneffenheden bij de wenkbrauwen camoufleren met een concealer. Normaliter gebruiken ze een concealer die een tintje lichter is maar dat doe ik niet. Ik hou het bij een tint gerelateerde concealer. Mijn wenkbrauwharen wilden niet meewerken waardoor het lijkt alsof ik veel concealer gebruik.



Het uiteindelijke resultaat is voor mijn doen iets te getekend en misschien is te bruin. Ik kan niet overgaan op zwart want dat ziet er niet uit.

Ik blijf oefenen.

Groet Paula

BEAUTY - De nieuwste lowbudget mozaiek blush van Fashion Prosfessional (Action)

Naar de Action gaan is leuk, maar nog leuker is dat ze steeds maar weer met nieuwe make-up producten komen die beneden de € 2,= kosten. Hoe lowbudget kan je gaan! Niet dat van alle producten de kwaliteit even goed is maar tot op heden zijn dit maar een aantal producten. Ik gebruik ze niet elke dag maar af en toe een product van Max & More of Fashion gebruiken kan geen kwaad. Je moet gewoon altijd zorgen dat je je gezicht goed verzorgd en reinigt. Daarnaast zijn de prijzen niet zo gigantisch dat je dit niet kunt permitteren als je het niet zo breed hebt. Ik weet er alles van.

De verpakking & ingredienten

Net zoals altijd verpakt in een mooi klein vierkant zwart doosje. Je opent het doosje en er verschijnt een rond make-up doosje met de mooie fuchsia / roze kleuren. Het product is in 3D uitgevoerd want de hartjes vertonen een relief waardoor je het eigenlijk zonde vind om het product te gebruiken. De kwaliteit van de verpakking is van goedkope plastic gemaakt en daarom was ik extra voorzichtig voor het geval dat het product brokkelt. Ik heb dit ooit eerder meegemaakt met de blush en bronzer van de Etos, alleen betaal je bij de Etos 5 x zo veel!!

De kleuren

Een combinatie van Fuchsia, roze en babyroze. Zo mooi om naar te kijken, maar daar hebben we het niet voor gekocht....toch? Het product is zeer poederig maar elke beautylover weet dat je dan een beetje van het product op je blushkwast moet doen.


Op een donkere huid


Op een donkere huid is de kleur super zacht. En ik dacht dat vaal uit zou vallen maar niets is minder waar! Heeft een zoete uitstraling moet ik zeggen. Ik heb het op mijn bovenhand, vinger en wang getest met en zonder foundation. Op mijn wang zie je op de foto niet veel van maar in het echt is het super zacht en heel subtiel. Ik ben tevreden over dit product. Zie hieronder het resultaat.


Heb jij ook deze blush gekocht? Dan wil ik graag weten of deze je bevalt. Mij in ieder geval wel want het is niet te opzichtig. 

Groet,

Paula

De favoriete blogposten van de maand Mei

Het is alweer 2 weken geleden dat ik voor het laatst iets heb geschreven op mijn blogpagina. Ik heb 2 maanden gewerkt en was te moe om nog even achter mijn laptop te zitten en een uitgebreid verslag of artikel te schrijven. Het valt niet mee maar inmiddels is het project klaar en kan ik vanaf de maand Juni weer volop aan de slag met bloggen. Desalniettemin heb ik voor de 2e dag van Juni een artikel geschreven over de meest gelezen blogposten van de maand Mei 2016. Dank alvast voor de volgers die dit mogelijk hebben gemaakt.


De make-upschap van Etos in Almelo

Zoals jullie allemaal inmiddels weten kom ik oorspronkelijk uit Almelo. Ik kom daar ook bijna maandelijks om mijn familie daar te bezoeken. Tijdens 1 van de weekenden bezocht ik de Etos en ontdekte dat zij heel veel make-up merken hadden die zelfs bij mijn Etos in de Molukkenstraat niet aanwezig zijn.


Black Opal bij de Etos in Almelo

Tijdens het bezoek aan de Etos in Almelo constateerde ik dat zij mijn lievelingsmerk Black Opal verkochten. Black Opal is zo bekend onder de donkergetinten onder ons is een lowbudget make-up merk die voldoet aan de wensen van ons donkergetinten. Qua kleur van de foundations, concealers en gezichtspoeders slaag ik altijd. Er is nog een ander merk die bij de Douglas Parfumerie verkocht wordt, genaamd Black Up, die ook voor donkergetinten is maar een stuk duurder dan Black Opal.


Sample Sale Goosecraft

Op zaterdag 28 mei jl. werd een sample sale gehouden door het merk Goosecraft. Ik ben er zelf niet geweest maar ik zag op mijn blogpagina dat dit artikel zo vaak werd gelezen waardoor ik denk dat er veel mensen naar deze sample sale is geweest.


Dagje Amsterdam? Ga beslist naar deze evenementen

In dit artikel benoem ik een aantal evenementen die in die periode aan de orde zijn. Bij een aantal ben ik geweest maar meestal in het weekend omdat ik doordeweeks moest werken. Ik hoop dat jullie wel geweest zijn want het zijn hele leuke "niet alledaagse" evenementen.


Highlighter Highlighter en nog eens highlighter

Niet iedereen weet wat je met een highlighter moet doen. Inmiddels heb ik goed uitgelegd waarvoor een highlighter voor gebruikt wordt en ik hoop dat jullie hiermee geëxperimenteerd hebben. In dit artikel heb ik mijn highlighters onder de aandacht gebracht.
 
Dit waren de artikelen die het meest werden gelezen. Ik hoop dat jullie mij blijven volgen in de maand Juni want er zijn weer interessante onderwerpen in aantocht.

Groet, 

Paula

FOOD - zonnige cake voor een zonnige dag

Ik had zo'n zin in een roombotercake terwijl ik naar een YouTube filmpje keek van Allerhande en rende dus naar de keuken om het te maken. In het kastje zag ik allerlei voedingsmiddelen kleurstof die ik weer eens moest gebruiken. Kijk met me mee en smul na het maken van deze overheerlijke cake.


Regenboogkleuren

Je wordt er mee doodgegooid. Regenboog taart, regenboog cupcake, regenboog bagels, etc. Omdat ik gek ben op taart probeerde ik de deeg te maken maar ik had geen 6 dezelfde bakvormen, dus bedacht ik om er maar een cake van te maken. Het moest wel een roombotercake zijn want die zijn lekker romig en zacht. Dus heb ik de roombotercake van Allerhande gemaakt en het beslag in 6 kommetjes gedaan en vervolgens kleurtjes erin. En het resultaat is oogverblindend maar ook errug lekker. Wat waren de kleuren van de regenboog ook alweer? Rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet. Nou, ik heb niet precies dezelfde kleuren maar gebruikte de kleuren die ik in huis had. En tijdens het vullen van het bakblik vergat ik de volgorde...lekker slim.

Benodigheden

Zorg altijd dat alle ingredienten op kamertemperatuur zijn.

250 gram boter
250 gram suiker
250 gram cakemeel
5 eieren
1 vanillestokje (en anders 1 zakje vanillesuiker)
mespuntje zout
6 kleuren voedingskleurmiddelen



Bereiding

Verwarm de oven voor op 180 graden. 

Bestrijk de cakevorm dun met boter en bestrijk deze met een eetlepel cakemeel. 

Doe 250 gram boter, 250 gram suiker en een mespuntje zout in de beslagkom. Klop het met de mixer in 10 minuten.


Klop de 5 eieren er één voor één door. Voeg pas een volgend ei toe als het vorige helemaal is opgenomen in het beslag. Zorg dat de eieren op kamertemperatuur zijn, anders schift het beslag.


Snijd een vanillestokje in de lengte open en schraap het merg eruit met een mes.
 

Zeef 250 gram cakemeel boven het beslag en spatel het samen met het vanillemerg voorzichtig door het beslag. 


En nu komt het leukste. Verdeel het beslag gelijkmatig in 6 kommen.



Voeg in elke kom een drupje van een kleur en vermeng het vervolgens heel goed.






Schep het beslag per kleur in de volgende volgorde Rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet, in de vorm en zet de cake in het midden van de oven. Zet de oven op 170 graden en bak in circa 1 uur goudbruin. Een cake bakken duurt in de ene oven langer dan in de andere. Houd de cake dus goed in de gaten tijdens het bakken. Controleer op gaarheid door een satéprikker in het midden te prikken. Zit er geen beslag aan de prikker, dan is de cake gaar.




Zo moeilijk was het dus niet!! En het smaakt verrukkelijk. Heb je na het lezen van dit recept ook de drang om deze cake te maken dan wil ik graag het eindresultaat van je zien. Laat een reactie achter onder deze blogpost.

Groetjes Paula