Beauty - Mijn wenkbrauwen routine

Ik ben niet echt goed in Beauty dingen maar ik probeer alles uit. Afgelopen week heb ik mijn wenkbrauwen bijgewerkt met een speciaal scheermesje maar op 1 of andere manier ben ik uitgeschoten en mis ik een stuk van de bovenkant van mijn rechter wenkbrauw. Dus dat betekent dat ik moet gaan oefenen om mijn wenkbrauwen te tekenen en in te tekenen. Kijk met me mee maar ik waarschuw alvast dat ik geen professional ben...lol...!



Voorbereiding


Ik heb heel wat filmpjes op YouTube bekeken omdat ik wilde weten hoe die dames zulke mooie getekende wenkbrauwen tekenden. Ik weet natuurlijk wel dat je niet met een "te donkere" wenkbrauwpotlood moet gaan werken maar gelukkig heb ik die niet in huis. En als het te rood is dan lijk je wel een spook....is mijn mening. Dus nadat ik mijn gezicht gereinigd had ben ik de wenkbrauwpotlood goed gaan slijpen want ik wilde een goede puntige potlood hebben. Kan je beter fijne strepen tekenen.


Wenkbrauwlijnen tekenen


Vervolgens heb ik mijn wenkbrauwharen goed geborsteld met een spoolie. Ik had geen tijd om te epileren want ik ben nog steeds beduusd van mijn gescheerde wenkbrauwstukje. Ik teken eerst de onderzijde van de wenkbrauw vanaf het beginpunt tot aan het eindpunt van de wenkbrauw. Ik teken niet meteen een lange lijn maar haaltjes met mijn potlood.


Daarna teken ik de bovenkant maar niet vanaf het beginpunt maar ergens in het midden.


Wanneer de 2 lijnen getekend zijn dan is het nu tijd om het in te vullen. Je kan het met poeder doen of met een wenkbrauwpotlood. Ik ben deze keer voor de wenkbrauwpotlood gegaan.


Ik heb ze dus ingekleurd en vervolgens met een wenkbrauwgel de haartjes goed omhoog geborsteld. Ik constateer dat ik een heleboel kleine eigenwijze haartjes heb die niet mee willen werken...


Ik laat de gel even drogen en vervolgens ga ik de oneffenheden bij de wenkbrauwen camoufleren met een concealer. Normaliter gebruiken ze een concealer die een tintje lichter is maar dat doe ik niet. Ik hou het bij een tint gerelateerde concealer. Mijn wenkbrauwharen wilden niet meewerken waardoor het lijkt alsof ik veel concealer gebruik.



Het uiteindelijke resultaat is voor mijn doen iets te getekend en misschien is te bruin. Ik kan niet overgaan op zwart want dat ziet er niet uit.

Ik blijf oefenen.

Groet Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten