Lifestyle - Wat moet je nou met zoveel schoenen?

Gisteren hebben jullie al gelezen dat ik mijn kledingkast heb opgeruimd en alleen een aantal items heb gehouden. Alle andere items heb ik dus OF verkocht op de vlooienmarkt in de IJ-hallen of afgeleverd bij H&M. Jaaa, mocht je kleding weg willen doen maar niet weg wil geven, dan kan je het bij H&M afleveren en ontvang je een kortingsbon. Niet meteen weer gaan shoppen maar spaar het op en gebruik het pas over 3 maanden! Ik ga nu aan de slag met mijn collectie aan schoenen waar ik eigenlijk geen afstand van kan doen maar het is wel noodzakelijk. Met de aanloop naar de Capsule Wardrobe krijg ik het nu moeilijk want 33 items in 3 maanden gebruiken vind ik een hele klus. Welke schoenen moet ik houden en welke wegdoen. Laat me eerst sorteren wat ik sowieso weg moet doen en over een paar weken kijken we verder.


SCHOENEN

In de jaren '90 ben ik dus begonnen met werken in de commerciele wereld. Mijn eerste baan was bij Citroën Nederland op het Stadionplein in Amsterdam. De cultuur binnen het bedrijf was behoorlijk informeel. Elke dag in een mantelpakje lopen en natuurlijk pumps. Ik moest dagelijks met de tram langs de Beethovenstraat en vroeger waren daar hele leuke kleding- en schoenenwinkels. In die periode heb ik zoveel schoenen en kleding gekocht maar vooral merkkleding omdat deze qua kwaliteit veel beter waren en langer te dragen zijn. Natuurlijk kon ik goedkope kleren en schoenen kopen maar die gaan heel snel stuk en kan je niet jarenlang bewaren.



In 2014 ontdekte ik dat ik in totaal 70 paar schoenen had!!! Van laarzen tot pumps, van sandalen tot loavers. Niet normaal dacht ik bij mezelf. Dus ik heb een opruimactie ondernomen en koos alleen bepaalde kleuren uit die ik regelmatig gebruikte. Wat moet een vrouw eigenlijk met zoveel schoenen?? En waar moet ik ze allemaal laten? Ik woon in een klein appartementje en heb heel weinig ruimte dus heb ik bij de Ikea grote dozen gekocht met een deksel en heb hier mijn schoenen ingedaan en meteen de deksel erop. Hihihi....ontkennening natuurlijk want je wilt niet alle schoenen kwijt, maar ondertussen ging ik me eraan irriteren. Vandaag ga ik er wat aan doen dacht ik!


Ik heb nu alle schoenen uit de dozen gehaald en in kleuren ingedeeld. Schoenen die al stuk zijn heb ik in de bak REPAREREN/WEGGOOIEN, HOUDEN en VERKOPEN. Eigenlijk dezelfde constructie die ik heb gebruikt met mijn kledingkast. De schoenen die waar ik wat mee doe heb ik in vuilniszakken gestopt en staat op de balkon met de resterende vuilniszakken met kleding. Raakt nu aardig vol op mijn balkon maar ik heb geen andere mogelijkheid omdat mijn huis zo klein is om al die zakken in de slaap- of woonkamer te zetten.


Wat heb ik gehouden en hoeveel?

I.v.m. mijn werk moet ik representatief uitzien en daar horen ook de schoenen bij. Dus heb ik van elke item...ahum...bijna elke item...kleuren gekozen die passen mijn kleding natuurlijk! Dus de kleuren zwart, donkerblauw, wit en beige.

1 paar bruine laarzen
1 paar grijze laarzen
1 paar zwarte laarzen

1 paar dichte zwarte pumps
1 paar dichte beige pumps
1 paar dichte donker blauwe pumps
1 paar bruine bruine pumps

1 paar open zwarte pumps
1 paar open beige pumps
1 paar open blauwe pumps
1 paar open bruine pumps

1 paar zwarte, bruine en blauwe moccasins/loavers
1 paar beige, bruine, zwarte, blauwe en grijze ballerina's

Ik weet, het voldoet niet aan de eisen van de Capsule Wardrobe maar laat me nog een paar weken over nadenken welke schoenen ik weg ga doen na verloop van tijd.


Heb jij het zelfde probleem dat je zoveel schoenen hebt maar je kan ze niet wegdoen? Laat het me weten in een reactie onder deze blogpost.

Groetjes Paula

LIFESTYLE - Ben jij die overvolle kledingkast ook zo beu?

Ik was het zo beu dat ik zoveel kleren in de kast had liggen en hangen en elke keer de stapeltjes keer op keer moest opruimen. Ik heb een resoluut besluit genomen om van elke broek, hempje, t-shirt, longsleeve, jurk, rok, trui, sweaters, etc. 7 te houden want ik wil toch later meedoen aan de Capsule Wardrobe hetgeen inhoudt dat je 33 items 3 maanden moet dragen zonder dat je tussendoor iets koopt aan kleding. Na de 3 maanden mag je weer shoppen.

Opruimen

Voordat je je kast gaat opruimen neem 3 bakken of vuilniszakken met de vermelding HOUDEN, WEGGOOIEN/WEGGEVEN of VERKOPEN. Dan ga je aan de slag. Check eerst welke kleding je WEL past en stop deze meteen in de bak HOUDEN. Datgene wat je niet past of die kapot is stop je in 1 van de 2 resterende bakken of vuilniszakken. Ik ben zo te werk gegaan omdat ik eerst niet wil gaan nadenken met WEGGEVEN of HOUDEN. Veel te moeilijk natuurlijk voor mij....


Ondertussen had ik  5 volle zakken met VERKOPEN en tijdens de verkoop op de IJ-hallen kwam ik er vanzelf wel achter welke items naar de kledingbak konden en had dus een vuilniszak gereserveerd die linea recta de kledingbak ingaat.

Status kledingkast nu

Het is nu een stuk leger geworden in mijn kast en ik heb eindelijk overzicht wat ik wel en niet wilde houden. Om het makkelijker voor mij te maken heb ik maar 2 tot 3 kleuren kleding gehouden. Namelijk zwart/blauw, wit/naturel en roze. Ik draag eigenlijk voornamelijk zwarte kleding en meer met het oogpunt van efficiënt de was doen. Weet je hoe superhandig het is om de was te doen als je maar een aantal kleuren hebt. Ik heb de zwarte was, witte was en theedoeken/schoonmaakdoekjes/handdoeken. Meer uit praktische overwegingen ook.

Aantal kledingstukken

Van elke kleur en item heb ik 7 stuks gehouden omdat de week uit 7 dagen bestaat. EN omdat ik iets met de cijfer 7 heb. Als je gaat werken dan wil je er elke dag fris en fruitig erbij lopen dus daar moest ik ook nog rekening mee houden. Daarnaast zijn alle items met elkaar te combineren. Nu is het een zaak om geen kleding erbij te kopen zodat na 3 maanden je kledingkast weer overvol is. Ik ga dit wel volhouden.....ik moet wel! De truien en sweaters heb ik maar 3 van overgehouden.

In mijn kast heb ik nu:


7 broeken
7 jurken
7 rokken
7 bermuda's
7 shorts
7 singlets/hempjes
7 t-shirts
7 t-shirts met lange mouwen
7 coltruien
3 wollen truien
3 sweaters
3 joggingbroeken
3 pyama's

In mijn hangkast (die hiervoor behoorlijk vol was waardoor ik kleding buiten de kast moest hangen) heb ik het volgende:

3 colberts
3 winterjassen
3 trenchcoats
2 regenjassen
3 leren jacks
3 vesten

Waarom?

Ik wil overgaan tot het minimalistisch wonen. Dit houdt in dat je weinig spullen in huis hebt en daardoor ook leegte maakt in je hoofd en waardoor je ruimte geeft aan nieuwe dingen in je leven. Het is een psychologisch iets maar het helpt wel. Ik ben dus begonnen met mijn kledingkasten maar de rest van het huis gaat volgen.


IJ-hallen

Daarom is de verkoop van kleding, schoeisel, jassen en en andere accessoire een alternatief voor marktplaats. Omdat ik negatieve ervaringen heb meegemaakt op marktplaats maar ook op facebook sta ik toch liever op de IJ-hallen, alhoewel het niet altijd wat oplevert maar je hebt meteen sociale contacten gemaakt en een leuke dag.

Volgende stap

Zijn de tientallen schoenen die ik heb. Ik had al een aantal verkocht op de IJhallen maar ik heb nog meer! Dit zal ik in de volgende blogpost aan de orde stellen.

Ken jij ook dat gevoel dat je af wilt van een overvolle kast? Probeer maar uit! Wees er wel op alert dat je moeite zult hebben om kledingstukken weg te doen maar je moet er ook aan denken dat als je een lege legplank hebt, dat je deze over een tijdje weer kunt aanvullen.

Groetjes Paula

Lifestyle - Stand van zaken

Hoiiii, ik heb al bijna 2 weken niets meer geschreven maar dit heeft een goede reden. Ik heb namelijk sinds maandag 14 maart jl. een baan als officemanager bij een thuiszorgorganisatie. Een hele leuke baan die heel intensief is maar wel leuk. Na 2 jaar niet werken was het voor mij behoorlijk wennen en de 1e dag viel ik bijna in slaap op het bureau... 

De draad weer oppakken


Ik ga de draad weer oppakken en had al een aantal dingen in mijn hoofd om over te schrijven. Bijvoorbeeld: minimalistisch leven, capsule wardrobe, en nog een aantal leuke andere onderwerpen!

In een leven van "hebben hebben hebben" heeft dit voor mij een omgekeerde effect. Ik wil "minder minder minder". Ik wil mijn overtollige spullen in huis minderen en zorgen dat ik naast mijn drukke werkleven een rustig privéleven heb.

Mijn nieuwe job

Een hele leuke en uitdagende baan. Het bedrijf waar ik werk is een jong nog groeiende thuiszorgorganisatie en mijn werkzaamheden zijn heel divers en totaal anders dan wat ik normaliter heb gedaan. Momenteel ben ik bezig met werving en selectie en ik constateer dat dit best wel moeilijk is want het zoeken van kandidaten via een cv is intensief en heeft niet altijd een positief resultaat. Maar ik ben een doorzetter en blijf zoeken en vinden. Hoort bij je job natuurlijk.

Daarom wil ik je vragen om mijn blogpagina te blijven volgen en hou alle nieuws in de gaten.

Groetjes Paula

TRAVEL - Review Restaurant Souvla, Amsterdam

Spiesjes, spiesjes en nog eens spiesjes. Niet voor niets heet dit restaurant Souvla (griekse woord voor SPIES). Op de website zeggen ze ook "Waar denkt u aan bij het woord Souvla? Gegrilde pata negra, ossehaas of octopus? Vast niet."
Nee natuurlijk niet, ik denk aan Souvlaki...maar niets is minder waar. Als je het menu bekijkt stuit je op totaal andere dingen...SPIESJES

1e indruk

Als je het restaurant binnenkomt merk je niet eens dat het een mediteranese restaurant is. Nee, het is er gezellig en warm. Houten tafels, donkergrijze muren en mooie pasteltinten als decoratie. Souvla heeft een Griekse eigenaar en dat merk je pas als je de menu in je handen krijgt.




Voorgerecht


Gamba Oresti's


Polpo a la Griglia (volgens mij betekent dit gegrilde inktvis)


Carpaccio van Rundvlees


Het hoofdmenu


Bestaat uit verschillende soorten vlees en vis maar wel op spiesjes natuurlijk. Souvla Ossehaas Piri Piri, Souvla Ossehaas Provence en Poussin van het spit. Elk gerecht vertegenwoordigt een bepaald land.




Bijgerechten


Daarnaast kon je kiezen uit een aantal bijgerechten zoals maiskolf, frietjes, gebakken aardappelen en gegrilde groenten. Beetje kleine porties voor een grote groep waardoor de bijgerechten snel op waren. Hier moeten ze wel aan denken.


Nagerechten


De nagerechten zagen er goed uit en smaakten ook ontzettend lekker. Affogato al Cafe, Cheesecake, Chocolade ijs met amaretto, Scroppino etc. Eigenlijk vond ik het wel jammer want ik verwachtte ook nagerechten die gericht waren op een bepaald land! Maar desalniettemin waren de nagerechten ontzettend lekker en zeer mooi gepresenteerd.




Eindconclusie

De heren bediening hebben hun best gedaan en waren zeer dienstverlenend. Vriendelijk en gastvrij en hielden wel van een geintje tussendoor. Restaurant Souvla aan de Hugo de Grootplein 10 hs te Amsterdam verdient voor mij een 8. Ze doen het goed in die buurt. Vroeger heb ik in die buurt gewoond en zag dat het plein netter en gezelliger is geworden en met een aantal leuke restaurantjes erbij is het alleen maar levendiger geworden. Kom vooral met de zomer naar dit plein en je merkt en ziet de bedrijvigheid. Ik raad restaurant Souvla aan om een hapje en een drinkje te doen maar bovenal voor de gezelligheid. Maak ook gebruik van een samengesteld menu want ik meende dat je met korting daar kon eten. Check of google en je vindt vanzelf een aanbieding.


Ben je ook in dit restaurant geweest of heb je plannen om hier naartoe te gaan? Laat een reactie achter onder deze blogpost.

Groetjes, Paula

BEAUTY - de mooiste highlighter palette ever

Ik weet niet wie de ideeën of designs bij Sleek MakeUp bedenkt maar deze man of vrouw is een genie. De Sleek Highlighter palette is een product die je echt in je make-up stash moet hebben. Het maakt niet uit of je een donkere, medium of lichte huid hebt, deze highlighter is 1 van mijn favorieten.




De Verpakking

Ten eerste zit het doosje verpakt in een mooi zwart doosje met precies erop vermeldt om welk product het gaat. Op de achterkant van het doosje wordt aangegeven hoe je de highlighters moet gebruiken.


De highlighters zelf zijn weer prachtig verpakt in een bruin gouden glanzend doosje, met aan de binnenkant een spiegel.


De kleuren

De kleuren van de highlighters zijn zo mooi. Check onderstaande foto. Elke kleur heeft een naam, te weten: Platium, Royal Gold, Rennaissance Gold en Antique Gold. Topkleuren. Ik heb ze op mijn arm geswatch en kijk hoe die kleuren glanzen. Product is trouwens goed te blenden.

De Highlighting palette van Sleek MakeUp is een aanwinst in je makeup stash. De verhouding prijs kwaliteit is boven het gemiddelde moet ik zeggen.

Heb jij deze palette ook? Wat is jouw ervaring hiermee?

Groetjes Paula

BEAUTY - review Etos Highlighter powder - Gold

Waar blijft de zon? Het blijft nog steeds een beetje koud en onze huid ziet er lichter uit dan normaal. 's Morgens als we ons opmaken dan is een highlighter altijd een welkome gast. Vandaag review ik de Etos Highlighter powder Gold. Voor de donkere huid is dit een goeie en mooie kleur. Het is warm maar geeft een super mooie glans en geeft een brightning effect. Kijk met me mee.


Allereerst: kijk dan naar de motieven die zijn gemaakt in de highlighter. Wat een mooie structuur. Eigenlijk zonde om het te gebruiken maar daar is die natuurlijk niet voor. Design is niets om op aan te merken. Ik heb wel problemen mee als je met een highlighter kwast het product gebruikt. Het poedert teveel waardoor je echt moet uitkijken dat je niet teveel op je kwast hebt. Dus eerst de poeder van je kwast aftikken en dan pas gebruiken.

De highlighter is, net zoals bij de andere producten van Etos Beauty, verpakt in een zwarte doos met doorzichtige deksel. Ik heb af en toe moeite met de deksel omdat het soms moeilijk is om het open te maken. Aan de andere kant ook een positief punt omdat het dan niet zo makkelijk opengaat als je het meeneemt in je tas.

Qua prijs mag je ook niet klagen want de producten van Etos Beauty behoren tot de budget make-up. 


Laten we een swatch op mijn bovenhand doen. Met een kwast heb ik het product gebruikt. Ik heb de poeder eerst eraf moeten tikken omdat er veel product op komt. Vervolgens geef ik een veeg met de kwast en meteen zie je de glans van de poeder. Heel mooi. Naderhand heb ik de poeder boven mijn jukbeen aangebracht en de glans is heel mooi. Deze ga ik vaker gebruiken.


Ik ben wel van mening dat als mijn huid donkerder wordt, dat het je gezicht flets maakt maar dat zien we tegen die tijd wel. 

In ieder geval ben ik tevreden over dit product en voor € 3,99 moet je het niet laten liggen.

Heb jij ook de Etos Highlighter Powder? Laat je mening hier achter onder de blogpost.

Groetjes Paula

BEAUTY - Review Sleek Face Form Medium

In mijn make-up stash een palette gevonden van Sleek. De Sleek Face Form Contouring & Blush palette. Ik hou van deze palette met contourpoeder, blush en highlighter. Kijk met me mee wat ik van deze palette vind.


Ten eerste moet je natuurlijk weten wat "Contouren" is. Contouren is eigenlijk vormgeven aan je gezicht op het moment dat je foundation, concealer en gezichtspoeder hebt aangebracht. Je gezicht is nu kaal maar wel egaal. Om meer vorm te geven ga je contouren. Je kan het in crème vorm (crème op crème) of in poedervorm (poeder op poeder) krijgen. In een andere blogpost zal ik laten zien hoe je moet contouren.

De Sleek Face Form palette zit in een mooi zwart doosje met spiegel. Sleek heeft sowieso mooie doosjes vind ik. Er zitten 3 kleuren poeders die allen een eigen functie hebben: contourpoeder, highlighter en blush. Op de verpakking staat: Face Form is een ultieme contour multi-palette. 
* Een matte, makkelijk te mixen contour poeder
* Een verlichtende highlighter



Als ik de kleuren op mijn bovenhand swatch, vallen ze toch iets lichter dan verwacht. Als ik het op mijn gezicht swatch vallen ze dus absoluut goed. Helaas heb ik geen goede belichting om een voorbeeld op mijn gezicht te laten zien dus doen we het met de bovenhand swatch. De poeder voelt heel zacht en vol aan. Dus het blenden gaat behoorlijk goed. Goed product.



Bij aankoop van deze palette krijg je het doosje verpakt in een mooie doos. Dit moest ik er wel bij melden.

De Sleek Face Form heeft 3 prachtige kleuren met goed gepigmenteerde poeders. Daarnaast zijn de poeders goed te blenden dus je hoeft absoluut niet als een clown rond te lopen. Ik denk zelf dat ik eigenlijk niet de medium versie moest hebben maar de dark versie. In de zomer ben ik ook nog eens een stuk donkerder dan normaal. Dus we gaan het zien.

Heb jij ook deze palette? Of heb jij een ander merk contourpoeder? Laat het me weten door een reactie achter te laten onder deze blogpost.

Groetjes Paula

TRAVEL - De IJ-hallen - de grootste vlooienmarkt van Europa

De lente is in aantocht en ik kreeg een schoonmaak- en opruimwoede. Ik had 3 bakken gemaakt met WEGGOOIEN, WEGGEVEN en VERKOPEN. Ik moet zeggen...ik heb maar 2 bakken gebruikt want mijn spullen zijn zo goed en er zaten een aantal merkkleding bij die ik echt niet wilde weggeven. Dus de bak met VERKOPEN werd voller en voller en uiteindelijk heb ik samen met mijn zus en mijn nichtje op de vlooienmarkt De IJ-hallen gestaan.


Ten eerste kan je op deze markt niet aankomen met spullen verkopen voor bedragen boven de € 10,= want men vermijdt dit. Alles hadden we te koop aangeboden voor tussen de € 1,= en € 7,50. Hoger gingen we niet. Aan het eind van de dag hadden we wel spullen over maar die verkopen we weer bij de volgende deelname.

Wij hadden een kraampje waar we broeken, rokken, jurken, schoenen, sjaaltjes, bloesjes en t-shirts verkochten. Bij een aantal kopers moest je streng optreden omdat ze toch probeerden om gigantisch af te dingen. 


Info over de markt:

Geopend van 9.00 uur tot 17.00 uur. Je hebt een buitenmarkt maar ook een binnenmarkt. Een gigantische hal die constant volgeboekt is.

Als je op de markt gaat verkopen hou er dan rekening mee dat je zeil meeneemt voor je kraam (je hebt dan beschutting), neem klemmen mee zodat je het zeil kan bevestigen aan de kraam.

Neem genoeg eten en drinken mee want soms heb je geen tijd om even een drankje of een patatje te halen. Gelukkig waren wij met 3 personen en konden we mekaar aflossen.

Als je met de auto komt: hou goed in de gaten dat je bij binnenkomst een rode voucher krijgt waarvoor je € 5,= voor moet betalen. Wij hebben deze voucher niet gekregen waardoor we ruzie kregen met de parkeerwachter. We werden zelfs beticht van "liegen om € 5,= te krijgen!! Nou ja zeg, wat kan mij die € 5,= schelen. Hou het gewoon.

In ieder geval was het een leuke dag, een beetje errug koud, maar het was gezellig met onze buren die uit de buurt van Wijk bij Duurstede kwamen. 




Het is heel moeilijk om een kraampje te bemachtigen. Je moet altijd 2 markten vantevoren een kraam boeken want anders wordt het weer 3 maanden later. In ieder geval gaan we weer staan met allerlei spullen.

Mijn kledingkasten zijn nu ook een stuk leger geworden maar....ze blijven ook leeg!! Dat is 1 ding wat zeker is.

Ga je ook op de IJ-hallen staan? Laat het me weten wanneer want misschien ben ik er ook OF ik kom kijken en eventueel kopen.

Groetjes Paula