Lifestyle - Wat moet je nou met zoveel schoenen?

Gisteren hebben jullie al gelezen dat ik mijn kledingkast heb opgeruimd en alleen een aantal items heb gehouden. Alle andere items heb ik dus OF verkocht op de vlooienmarkt in de IJ-hallen of afgeleverd bij H&M. Jaaa, mocht je kleding weg willen doen maar niet weg wil geven, dan kan je het bij H&M afleveren en ontvang je een kortingsbon. Niet meteen weer gaan shoppen maar spaar het op en gebruik het pas over 3 maanden! Ik ga nu aan de slag met mijn collectie aan schoenen waar ik eigenlijk geen afstand van kan doen maar het is wel noodzakelijk. Met de aanloop naar de Capsule Wardrobe krijg ik het nu moeilijk want 33 items in 3 maanden gebruiken vind ik een hele klus. Welke schoenen moet ik houden en welke wegdoen. Laat me eerst sorteren wat ik sowieso weg moet doen en over een paar weken kijken we verder.


SCHOENEN

In de jaren '90 ben ik dus begonnen met werken in de commerciele wereld. Mijn eerste baan was bij Citroën Nederland op het Stadionplein in Amsterdam. De cultuur binnen het bedrijf was behoorlijk informeel. Elke dag in een mantelpakje lopen en natuurlijk pumps. Ik moest dagelijks met de tram langs de Beethovenstraat en vroeger waren daar hele leuke kleding- en schoenenwinkels. In die periode heb ik zoveel schoenen en kleding gekocht maar vooral merkkleding omdat deze qua kwaliteit veel beter waren en langer te dragen zijn. Natuurlijk kon ik goedkope kleren en schoenen kopen maar die gaan heel snel stuk en kan je niet jarenlang bewaren.



In 2014 ontdekte ik dat ik in totaal 70 paar schoenen had!!! Van laarzen tot pumps, van sandalen tot loavers. Niet normaal dacht ik bij mezelf. Dus ik heb een opruimactie ondernomen en koos alleen bepaalde kleuren uit die ik regelmatig gebruikte. Wat moet een vrouw eigenlijk met zoveel schoenen?? En waar moet ik ze allemaal laten? Ik woon in een klein appartementje en heb heel weinig ruimte dus heb ik bij de Ikea grote dozen gekocht met een deksel en heb hier mijn schoenen ingedaan en meteen de deksel erop. Hihihi....ontkennening natuurlijk want je wilt niet alle schoenen kwijt, maar ondertussen ging ik me eraan irriteren. Vandaag ga ik er wat aan doen dacht ik!


Ik heb nu alle schoenen uit de dozen gehaald en in kleuren ingedeeld. Schoenen die al stuk zijn heb ik in de bak REPAREREN/WEGGOOIEN, HOUDEN en VERKOPEN. Eigenlijk dezelfde constructie die ik heb gebruikt met mijn kledingkast. De schoenen die waar ik wat mee doe heb ik in vuilniszakken gestopt en staat op de balkon met de resterende vuilniszakken met kleding. Raakt nu aardig vol op mijn balkon maar ik heb geen andere mogelijkheid omdat mijn huis zo klein is om al die zakken in de slaap- of woonkamer te zetten.


Wat heb ik gehouden en hoeveel?

I.v.m. mijn werk moet ik representatief uitzien en daar horen ook de schoenen bij. Dus heb ik van elke item...ahum...bijna elke item...kleuren gekozen die passen mijn kleding natuurlijk! Dus de kleuren zwart, donkerblauw, wit en beige.

1 paar bruine laarzen
1 paar grijze laarzen
1 paar zwarte laarzen

1 paar dichte zwarte pumps
1 paar dichte beige pumps
1 paar dichte donker blauwe pumps
1 paar bruine bruine pumps

1 paar open zwarte pumps
1 paar open beige pumps
1 paar open blauwe pumps
1 paar open bruine pumps

1 paar zwarte, bruine en blauwe moccasins/loavers
1 paar beige, bruine, zwarte, blauwe en grijze ballerina's

Ik weet, het voldoet niet aan de eisen van de Capsule Wardrobe maar laat me nog een paar weken over nadenken welke schoenen ik weg ga doen na verloop van tijd.


Heb jij het zelfde probleem dat je zoveel schoenen hebt maar je kan ze niet wegdoen? Laat het me weten in een reactie onder deze blogpost.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten