Lowbudget DIY: woon- of slaapkamer veranderen

Goedemorgen, ben jij je interieur ook zo beu maar heb je heel weinig tot geen geld om nieuwe spullen te kopen? Dan heb ik een aantal tips om je huisje toch nog te vernieuwen. Geef een totale metamorfose en je leeft in een nieuw huisje.

TIP 1

Probeer zoveel mogelijk woonbladen te bemachtigen en knip de foto's uit die jouw aanspreken qua kleur en qua stijl. Plak ze op een moodboard (hardboard) of een groot stuk hard papier (A3). Dus richt je woning opnieuw in op papier naar jouw wensen. Hou wel rekening mee dat niet alles gerealiseerd kan worden.


TIP 2

Kies de kleur die jouw aanspreekt en probeer het 1 geheel te houden zodat er ook rust uitstraalt. Met details zal je het later aankleden. Onderstaand een voorbeeld van een kleurenkaart van Annie Sloan krijtverf. Je kunt natuurlijk altijd naar een lowbudget store gaan en daar een blikje verf kopen en bij de Praxis kan je een mengkleur kopen. Het gaat nu meer als voorbeeld voor de kleurenkeuze.



TIP 3

Ga rondkijken bij Action, BigBazaar, Prijsmepper, OP=OP voordeelshop of andere budgetshops of er spullen liggen die je voor je woning kan gebruiken. Vergeet ook niet dat de Kringloopwinkels genoeg spullen hebben die je kan gebruiken. Of nog beter, check wat je al in huis hebt. Verkoop spullen die je niet meer wilt gebruiken op Marktplaats, Kringloopwinkel of geef het weg.


TIP 4

Heb je allerlei verschillende kleuren in huis en heb je hoofdpijn als je er al naar kijkt? Verf de potjes, vaasjes, glazen, borden, etc. in 1 kleur en fleur ze op met een bloemetje, fruit of decoratiemateriaal. Zo blijven ze in 1 stijl en in 1 kleur en oogt het rustig. Zie onderstaande voorbeeld. Voor en Na: 


Aan de slag

- Geen geld voor een nieuwe bank of fautteuil? Doe een grandfoulard of een mooie kleed over je bank in de kleur die voor je ogen hebt.
- Salontafel oudbollig geworden? Ontvet, schuur, grondverf en geef een andere kleur.
- Bloempotten uit de tijd? Verf ze in de kleur die jij mooi vindt.
 

- Veel te veel glazen, vazen, potjes, kannetjes en kandelaars? Ook deze kan je pimpen.

 

 

Conclusie

Met een beetje fantasie en creativiteit kun jij je hele huis veranderen zonder dat je al te veel geld uitgeeft.

Ben jij ook een creabea en heb jij ook zonder veel geld uit te geven je woonkamer of slaapkamer veranderd? Zet een reactie onder deze blogpost.

Groetjes Paula

Ik neem je mee naar Şanlıurfa (Turkije)

Goedemorgen, in 2011 ben ik naar zuidoost Turkije (Zuidoost-Anatolië) geweest en heb het stadje Şanlıurfa bezocht met zijn bezienswaardigheden. Şanlıurfa of Urfa (ook los geschreven als Şanlı Urfa, Turks: şanlı = "glorierijk", Koerdisch: Riha; in de oudheid Edessa of Antiochië aan de Callirrhoë) is een stad in Zuidoost-Turkije, met een geschatte bevolking van meer dan 390.000 inwoners.

De stad wordt wel gezien als de meest Arabische of de meest romantische stad van Turkije. Urfa is volgens de overlevering van joden, christenen en moslims de stad Ur in Chaldea vanwaar Abraham op reis gaat naar Kanaän. Ooit was  Şanlıurfa, Edesssa geheten, een bloeiend cultureel centrum van de christenen. Edessa wordt wel eens genoemd de stad van de apostel Thomas

De Citadel van Urfa

De voornaamste bezienswaardigheid van Urfa is zijn oude citadel, gelegen op een van de heuvels boven de stad. Wat het geneeskrachtige water van het Franse Lourdes is voor Nederlandse katholieken, dat is de vijver met de heilige vissen in Şanlıurfa voor Turkse moslims.
 
 
 
 


Balikligöl 'Het Meer met Vissen' - De Vijver van Abraham

Vijver met heilige (onaanraakbare) karpers bij de Halil Rahmanmoskee. De moskee staat op de plek waar volgens de legende aartsvader Abraham gewoond heeft.

Volgens de lokale, islamitische overlevering sloeg Abraham in Şanlıurfa godenbeelden stuk, omdat die heidense 'afgoderij' waren. Hij wekte daarmee de toorn op van koning Nimrod. De Assyrische (Azerbeidzjan) koning Nimrod liet daarop aan de voet van een heuvel een vuur ontsteken en liet Abraham vanaf de heuveltop in de vlammen werpen. Maar God veranderde het vuur in water, de gloeiende kolen in karpers, en zorgde er voor dat de profeet ongedeerd in een bed van rozen landde.  



De Gölbaşi Park

Binnen de stadsmuren en voordat je naar het kasteel en moskee loopt, bevind je je eerst in een hele mooie park met in het midden een vijver. Rondom de vijver zijn restaurants gebouwd en je kon met een bootje varen. Overal waren kleine bruggetjes en overal zag je mensen de vissen voeren.













De Turkse Koffie 

In alle restaurants werd de Turkse koffie aangeboden in de oude traditionele kopjes. Je kon daar ook uitgebreid eten maar ik ben er maar niet aan begonnen omdat ik binnen 1 week een aantal kilo's aan ben gekomen. Het eten in die omgeving was namelijk TE lekker.
 

Şanlıurfa was een belevenis op zich. De autorit vanaf Gaziantep naar het stadje heeft mij het zweet doen uitbreken want ik dacht dat we in de Middle of Nowhere waren. Het landschap is droog en dor in die periode en we reden over heuvels en ik dacht dat er geen einde aan kwam. Eenmaal in het stadje aangekomen te zijn bleek dat er heel veel groen en veel leven was. Natuurlijk zag je in het stadje veel souvenirwinkels terwijl er maar een aantal toeristen rondliepen. Verder zijn er 2 grote bazaars waar je rond kunt snuffelen voor snuisterijen.

Ben jij ooit in Şanlıurfa geweest? Deel je ervaring door middel van een reactie onder deze blogpost.

Groetjes Paula

Cadeautip & review: lowbudget kwasten van de Primark

Goedemorgen, nog een paar weken en dan is het Kerst! Na Sinterklaas moeten we weer gaan nadenken over kerstcadeau's. En het liefst natuurlijk zo lowbudget mogelijk want misschien mag je maar een maximum bedrag besteden. Ik heb nog een tip voor je.


 Zo vaak ga ik niet naar de Primark omdat er in Amsterdam geen Primark is maar ik heb vernomen dat die er heel gauw komt in de buurt van de Nieuwendijk. Zover is het nog niet dus af en toe ga ik naar Hoofddorp of Zaandam. Vorige week was ik in Dusseldorf en daar ging ik samen met mijn zus naar de Primark. En natuurlijk moest ik even naar de beautyafdeling. En daar zag ik dan deze kwasten liggen genaamd PS Love. Er hing een heel assortiment aan kwasten maar ik koos alleen 2 kwasten die ik nog niet had en ze kosten niet eens € 3,= per stuk.


De Stippling kwast

De kwast is ontworpen zodat het lijkt alsof het dubbele vezels heeft (dit is niet zo want ze hebben de top in een andere kleur geverfd. Echter, de kwast is super licht en goed in gebruik. De kwast bufft de foundation of concealer onder mijn ogen heel goed en geeft een mooie airbrushed finish. De haren laten niet los en ik was heel blij dat de kwast geen strepen of sporen achterlaat die je wel kunt zien bij een aantal goedkopere kwasten. Zoals altijd zijn ook deze kwasten gemaakt in China voor Primark. 



De poederfoundation kwast

Deze kwast noemen ze de poeder foundation kwast en het werkt echt. Geeft een vlekkeloze finish en superzacht (staat ook op de verpakking dat het een flawless resultaat geeft). Af en toe gebruik ik het ook als een grote bronzerkwast en de kwast is groot genoeg om een alles gelijkmatig te mengen en laat geen vlekken van bronzer achter op mijn gezicht en ik denk dat ik de perfecte heb maat gevonden!




Conclusie

Beide kwasten hadden in een mooie zwarte hoes gestopt moeten worden en niet in die goedkope plastic verpakking. De kwasten blijven beiden na het wassen heel goed in vorm. Alleen maar een pluspunt. Ik hou van beide kwasten omdat ze qua grootte perfect zijn. De grootte van de borstels zijn goed omdat ze details goed aanpakken en ze doen hun naam goed aan. Deze kwasten blijven wel een aanrader in mijn ogen. Maar ik denk dat ik ooit eens naar China ga omdat de meeste make-up en make-uptools daar gemaakt worden voor de westerse landen.

Heb jij ook kwasten van de Primark gekocht? Laat het me weten door middel van een reactie te plaatsen onder deze blogpost.

Groetjes Paula

Cadeautip: lowbudget Max & More Nude oogschaduwpalet

Een hele goedemorgen, vandaag wederom een kadotip voor een lowbudget prijs. Deze keer de oogschaduw pallet van Max & More, de Eyeshadow Absolute Nudes. Dit is volgens mij de 2e Nude pallet van M&M die bij de Action in de schappen ligt.

Uitstraling

Deze pallet heeft mijn aandacht getrokken omdat het in een strak zwart compacte doos zit. Je koopt het voorverpakt in een net zwart doosje. Chique uitstraling en oogt niet goedkoop maar voelt qua materiaal ook echt niet goedkoop aan. Max & More doet het steeds beter. Op de achterkant van de verpakking staat een tip hoe je een ooglook kunt toepassen. Daarnaast wordt uitgebreid vermeld wat de ingrediënten zijn. Wanneer je de deksel van het doosje opendoet zit er een plastic beschermlaag los in met hierin de namen van de kleuren erin. Heel handig. De namen van de oogschaduws komen mij heel bekend voor. Kan zijn dat het een dupe is van een andere oogschaduwpallet.




De kleuren

De kleuren doen mij denken aan de Naked paletten van Urban Decay EN aan de W7 In the buff. Mooie natureltinten in voornamelijk de bruinkleuren. Diverse namen zijn gegeven aan de kleuren: Frost, Vanilla, Silk, Rose, Sand, Taupe, Copper, Dreamer, Espresso, Olive, Midnight en Lagoon. De 1e 4 kleuren zijn de lichte tinten, vervolgens komen de midden tinten en uiterst rechts de donkere kleuren.






Conclusie

Een superproduct en dat voor de prijs van € 1,79. Een echte aanrader als je weinig geld hebt maar toch een cadeau wilt schenken aan een beautylover. Combineer deze pallet met een gezichtsprimer van Max & More die ook niet boven de € 5,= kost en voeg er eventueel een oogpotlood en mascara van hetzelfde merk. Een leuk setje voor nog geen € 10,=

Heb jij deze pallet ook gekocht? Ik wil graag jouw ervaring weten door middel van een reactie te schrijven onder deze blogpost.

Groetjes Paula

Cadeautip: Lowbudget Wilko Fruits 3-delige badset van de Action

Een hele goedemorgen, wat zou het heerlijk zijn om met deze koude gure weer, alsnog lekker naar fruit met chocolade te ruiken. Wilko heeft in zijn Fruits-lijn een limited edition uitgebracht genaamd Chocolate Orange Fragrance Explosion. De Bath Jelly, Body Butter en de Sugar Scrub. Leuk om je badkamer hiermee te sieren en lekker om naar te ruiken. 


Verpakking

De 3-delige set wordt geleverd in een leuke zwarte doos met een plastic voorkant zodat je de producten goed kan zien. De Sugar scrub, Body Butter en Bath Jelly zitten in een transparant doosje met een zwart/oranje deksel. De scrub, butter en jelly ruiken inderdaad naar chocolade en sinaasappel. Heel fris en fruitig.

Bath Jelly

De dop van de Bath Jelly is zeer makkelijk open te draaien maar de beschermfolie kreeg ik met moeite eraf. Met een mesje heb ik de folie eraf moeten snijden. Dat is wat minder van de verpakking. Wanneer je de gel eruit wilt halen dan moet er grof geweld gebruikt worden omdat het keihard is. Om de Jelly uit het doosje te krijgen kan je beter een spatel gebruiken. Een stukje van de Jelly doe je in je bad onder warm stromend water en je ziet het product langzaam smelten. De geur is wel ontzettend lekker.


Sugar Scrub

Ook voor het potje van de Sugar Scrub is de deksel makkelijk af te schroeven maar het verwijderen van de beschermfolie is een hels karwei. Het product zelf is geweldig. Je voelt dat er echt suiker in combinatie met chocolade en sinaasappel. Ik moet zeggen: je moet er wel van houden omdat de scrub zwaarder ruikt dan de Bath Jelly.



Body Butter

Gek genoeg ging het openen van het potje van de Body Butter mij beter af dan zijn 2 voorgangers. Er zat ook een andere beschermfolie. De Body Butter is een echte butter...tegen het mousse-achtige aan. Voelt heel zacht op je huid en ruikt zeer fris en fruitig. Ik ben aangenaam verrast. Het verzacht ook je huid en laat een lichte glans achter.


Conclusie

Deze set is verkrijgbaar bij Action Nederland voor € 0,99. Alhoewel het lekker ruikt en heel goedkoop is, zou ik het niet voor mezelf kopen. De geuren van Chocolade en Sinaasappel moeten je favorieten zijn. Het heeft wel een herfstkleur maar ik eet liever chocolade en sinaasappel dan dat ik ze in combinatie op mijn huid smeer. Maar voor de prijs zou ik het niet laten en het zou een leuk kadootje zijn voor de liefhebber.

Ken je deze badset ook en heb je het zelf ook gekocht? Laat dan een reactie achter onder deze blogpost.

Groetjes Paula