Wat mogen en kunnen we tegenwoordig niet meer eten?

Je hoort en leest het steeds vaker en vaker op tv, radio en krant. Ons vlees, kip en vlees is aangetast door chemische troep of besmet door een bacterie of virus en is zelfs kankerverwekkend. Wat kunnen we vandaag de dag nog eten? Vegetarisch? Ja, maar moet wel onbespoten zijn! En wat als het al bespoten is? Tja, jammer dan...dan heb je pech.


VLEES

Volgens de Wereld Kanker Onderzoek Fonds moet je minder rood vlees eten (zoals varkens- en rundvlees) en liever geen bewerkt vlees (zoals ham, spek of salami). Gelukkig eet ik dit ook niet omdat ik een allergische reactie krijg op varkensvlees.Als je niet veel te besteden hebt en je bent gebonden aan een supermarkt of een buurtslager dan is het niet zo makkelijk...je moet het goedkoopste wel kopen. Je koopt bij de supermarkt vlees die in de aanbieding komt of ze zijn afgeprijsd omdat de houdbaarheidsdatum verstreken is. Karbonade kan je heel goedkoop halen. Maar nu zijn er verhalen dat men vlees meer dan 3 maanden in de vriezer heeft ingekocht en vervolgens ontdooid om in de schappen van de supermarkt te stoppen. Klopt dit? Mocht dit kloppen dan weet ik nu niet meer wat ik moet gaan eten. Dus tegenwoordig is er helaas geen vers vlees? De reclamemakers moeten hier wel op inspelen.

Worst is de thema van de dag. Je moet het vooral niet kopen en eten omdat dit kankerverwekkend is. Het maakt niet of het van varkens-, rund- of lamsvlees gemaakt is? Jahaaa...want ook lamsvlees schijnt kankerverwekkend te zijn. Dan heb je rundvlees die enige tijd geleden ook in opspraak kwam omdat de "gekke koeienziekte" heerste.


Kip kwam ook nog eens in opspraak omdat kippen met diverse ziekten in aanraking komen. Denk bijvoorbeeld aan de vogelgriep. Opeens was het er en opeens was het weg maar het heerst misschien nog in kleine getalen wereldwijd.


Lamsvlees schijnt ook kankerverwekkend te zijn. Dus geen shoarma meer en geen pitabrood meer want daar zitten weer teveel suikers in...zegt men.



E-nummers

Ja, waar staan ze voor? Volgens de Voedingscentrum zijn E-nummers of toevoegingen, stoffen die toegevoegd worden om voedingsmiddelen te verbeteren. Voorbeelden zijn kleurstoffen, smaakversterkers en conserveermiddelen. Dus je gaat de supermarkt in en checkt op elke verpakking of er teveel E-nummers in voedingsmiddelen zitten. Jeemig...ze zitten overal in!! Wat nu? 

Als je kijkt op de website van de Voedingscentrum dan staat er een lijst van toevoegingen en E-nummers waar je hoofdpijn van krijgt. Ik weet het niet meer. Ik eet gewoon alles behalve varkensvlees of voedingsmiddelen waar varkensproducten worden gebruikt. Maar niets is minder waar want overal zitten producten van de varken in. Neem bijvoorbeeld koffie uit de koffieautomaten (Senseo, Dolce Gusto, Nespresso). Ooit op gelet dat er een dikke schuimlaag of crèmige substantie op de bovenlaag van je koffie komt? Hier heeft men varkensvet voor gebruikt. Ja check maar op internet. Varkensvet in snoep...gelatine...zit hier ook in.

Conclusie

Overal heeft men middelen nodig om voedingsmiddelen aantrekkelijker te maken of smakelijker te maken. Alles wat je eet of drinkt zitten vol met bacterien, virussen, chemische toevoegingen, etc. etc. Zolang je leeft eet je waar je happy van wordt en men zegt....Geniet van het leven want het duurt maar even! Ik sta helemaal achter deze slogan en laat me niet gek maken door de media. Ik let op m'n eten op mijn manier, eet 3 x daags een maaltijd en drink voldoende. Als het tijd is om te gaan dan gaan we toch, want wie zegt dat ik morgen niet onder een trein, auto of fiets kom? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten