Persoonlijk - mijn bucketlist

Ze zeggen altijd "Geniet van het leven want het duurt maar even". Ik ben hier helemaal mee eens. Het leven is te kort om geen dingen te ondernemen die je zelf heel graag wilt doen. Daarom heb ik voor mezelf een bucketlist gemaakt van dingen die ik absoluut nog wil doen voordat het niet meer mogelijk is.



1. Indonesië


Je vaderland zal toch altijd je nummer 1 zijn. Indonesië bestaat uit duizenden eilanden en ik heb tot nu toe maar een aantal bezocht. De Molukken is nummer 1 om meteen naar toe te gaan maar ik kan nog niet beloven wanneer! Indonesië de gordel van smaragd heeft duizenden bezienswaardigheden die ik in mijn hele leven nog niet allemaal heb bezocht en eens ga ik het doen. Dus wachten op het juiste moment en de juiste planning maken en dan voor een paar weken erop uit met een rugzak en toeren door Indonesië. Tegenwoordig zijn de tickets naar Jakarta en Denpasar (Bali) zo goedkoop waardoor een vakantie in Europa eigenlijk veel duurder is. Het leven in Indonesië is heel goedkoop voor ons Europeanen. Over de taal hoef ik me geen zorgen te maken want deze beheers ik en ik red me wel.


2. De Malediven


Ik zie alleen maar mooie foto's op Internet en in reisboeken langskomen en wordt er heel onrustig van. Wat is de Malediven toch zo mooi. Het serene en het rustige die de helblauwe lucht en turqoise wateren een mens kan geven. De mooie palmbomen die op de eilanden groeien doet mij weer denken aan de molukken. Helaas is een verblijf op de Malediven zo duur waardoor je eerst keihard moet gaan sparen om een week op de Malediven te verblijven. Eens gaat het gebeuren en als je een doel hebt dan kan je deze in principe altijd bereiken. Niets is onmogelijk
BRON: thuistravel.nl

3. New York


Ik ben nog nooit naar Amerika geweest. Niet naar het noorden, midden of zuiden. Ik zie via ticketspy en skyscanner heel veel aanbiedingen voorbij komen maar nooit de intentie gehad om richting New York te gaan. Eens in je leven moet je hier naartoe zijn gegaan. De vliegtickets worden goedkoper en met een beetje keihard werken en sparen is het mogelijk. Dus op de 3e plaats voor mij een reis naar New York... En natuurlijk wil ik daar graag naartoe omdat de beautyproducten daar veel en veel goedkoper zijn dan in Europa. Je kunt natuurlijk artikelen of producten online bestellen maar het beste zou zijn om persoonlijk alles te testen op je huid. In ieder geval zal dit eens gebeuren voor mij!
BRON : YOUTUBE.COM

4. Polynesische Eilanden

Volgens vertellingen hoort de Molukken tot de Polynesische eilandengroep. Denk bijvoorbeeld aan Bora Bora, Tahiti, Moorea, Paaseiland, Fatu Huku, etc. Als je foto's van de eilanden bekijkt dan denk ik terug aan de Molukken. Ook qua uiterlijk lijken de mensen uit deze eilandengroep veel op de meeste Molukkers. Dan heb ik het nog niet over de taal van deze eilandengroep. De oertaal van de Molukkers heeft bijna dezelfde woorden als die van de Polynesiers. Neem bijvoorbeeld de bekende Amerikaanse Maori groep Tevaka. Als ik naar hun liedjes luister dan komen een aantal woorden voor die ik ken uit onze bekende traditionele molukse nummers zoals Upu Latu ee. In ieder geval zijn de gelijkenissen frapant veel. Helaas zijn de vliegtickets naar deze eilandengroep behoorlijk duur en blijft het een droom van me om daar eens naartoe te gaan.
 Eiland Ahe

5. Eigen zaak beginnen


Nu ik geen werk heb en van een ww-uitkering geniet, is de drang om iets zelf op te starten alleen maar sterker geworden. De vraag is, wat wil je gaan doen en hoe wil je dit financieren? Daar moet ik nog over nadenken en alles op een rijtje zetten. Ik wil heel veel en kan ook heel veel dus de keuze is moeilijk. Er komt vanzelf wel iets op mijn pad en na goed nadenken en overwegingen nemen zal het wel goed komen. Maar we gaan het zien en we gaan het beleven. In ieder geval is het zo dat als je een doel hebt dat het echt wel te realiseren is. Doelbewust leven is de nieuwe motto van mij. Positief denken en niet aan het negatieve.


6. Dingen doen die jij leuk vindt


Ik ben van mening dat je dingen moet doen die jij leuk vindt omdat je hiermee je eigen "ik" terug kan vinden en je meer zelfvertrouwen en meer het "geluk" gevoel krijgt. Als je omgeving steeds maar negatieve opmerkingen maakt dan is het een blokkade voor je en kan je niet doen wat jij het liefste wilt en zul je een twijfelaar worden en dus onzeker. Geloof in jezelf en luister naar je "ik" en niet wat anderen van je willen. Jouw geluk en succes staat boven alles. Jij moet gelukkig zijn en niet iemand gelukkig maken terwijl jij ongelukkig bent. 


Jouw bucketlist zal wel anders zijn dan de mijne maar ieder mens heeft een droom en maakt plannetjes in zijn hoofd over zijn of haar toekomst. Volg je hart en doe wat je graag wilt. Deel jouw ervaring met mij door een reactie te plaatsen onder deze blogpost.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten