BEAUTY - Micellair water? Wat is het en maakt het echt goed schoon?

2 a 3 jaar geleden wist men niet wat micellair water was. In de loop van de jaren wordt je er mee dood gegooid door de diverse schoonheids- en huidverzorgingsmerken. In deze blogpost geef ik mijn mening over de micellair water.


Wat is micellair reinigingswater?


Micellair Reinigingswater is een milde huidreinigingsproduct die niet alleen voor je gezicht gebruikt kan worden maar ook voor het afhalen van oogmake-up. Of het nu waterproof is of niet, de micellair reinigingswater krijgt het zonder wrijven, boenen of huid afspoelen eraf.

Een micel is een microscopisch kleine structuur van een aantal moleculen van een oppervlakte-actieve stof in water. De reinigende werking berust erop dat zulke moleculen vet en vuil inkapselen met hun vettige staarten. Er ontstaat een bolletje met alle koppen aan de buitenkant: een micel. En omdat die moleculaire koppen waterminnend zijn, helpen de micellen zo het vet en andere ongerechtigheden weg te spoelen. De moleculaire interactie met het wattenschijfje blijkt een belangrijk element in het reinigingsmechanisme. Het water bevat absoluut geen alcohol.


Aq, Micellair Cleansing water van de Action


Ik liep toevallig door de Action en zag dat ook zij zijn begonnen met de verkoop van deze huidverzorgingsproduct. Huh? Bij de Action verkopen ze Micellair water? Ja, inderdaad. Natuurlijk ben ik blij want het was ook zo goedkoop...€ 1,39!Ik heb zelf nog 2 flessen van Garnier staan die ik tijdens een actieverkoop bij de Kruidvat had gekocht en dit was een stuk duurder dan € 1,39! In verband met mijn doel om voornamelijk lowbudget producten te kopen is dit dus een ideale uitweg.


Werkt het echt?


Ja, het werkt echt. Elke ochtend neem ik een grote wattenschijf en doe wat water op het schijfje. Ik verwijder alle foundation, concealer en oogschaduw in 1 keer van mijn gezicht af. Het water is geurloos en voelt zacht aan op je huid. Het verwijdert zonder geboen en wrijven alles van je gezicht af.
Er wordt geadviseerd om het elke ochtend te gebruiken omdat het op deze manier vettigheid verwijderd die zich wellicht gedurende de nacht op de huid heeft verzameld en bereid je de huid voor op het aanbrengen van je dagelijkse make-up.


Zelf micellair water maken?


Ja, dat kan. Voeg onderstaande ingrediĆ«nten in een glazen flesje van 150 ml en schudt het goed door elkaar.

90 ml rozenwater.
3 ml wonderolie. Het is het beste om gesulfateerde wonderolie te kopen. Deze variant is namelijk oplosbaar in water en kan daardoor de goede eigenschappen van micellair water versterken. Wonderolie is erg effectief en handig voor uitwendig gebruik. De olie is zelfs in staat het gezicht te reinigen van moeilijk te verwijderen make-up, zoals waterproof mascara.
Vitamine E. vitamine E-capsules te kopen bij de apotheek. Voor dit recept heb je slecht 20 druppels nodig.
5 ml essentiƫle rozenbottelolie.
Een glazen flesje van 150 ml. 

Je kunt het zelfs bewaren in een klein spuitflesje om het gebruik buiten de deur makkelijker te maken. Micellair water is simpelweg fantastisch!


Mijn advies is om micellair water te gebruiken zodat je niet 2 producten hoeft te gebruiken maar slechts 1 fles die alles doet. Ik ben tevreden met de micellair reinigingswater van de Action en zal meteen een hele voorraad kopen voordat ik een lege schap aantref in de Action.

Gebruik je zelf ook micellair water en/of je andere ervaringen of gebruik je een andere merk? Reageer door een reactie te plaatsen onder deze blogpost.

Groetjes,
Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten