Beauty: Jaaa....Black Opal voor de donkere huidskleur bij Etos in Almelo

Goedemorgen zonder zorgen!! Yep, en vooral als je een donkere huidstint hebt en in Almelo woont en moeite hebt om de juiste foundation, concealer en gezichtspoeder te vinden. Nou, ik was supergelukkig toen ik de Etos aan de Grotestraat binnenkwam en zag dat ze een schap hadden met de producten van Black Opal!! Super super blij.

Laat ik voorop stellen dat ik niet door Etos betaald wordt (zou wel fijn zijn) en dat ik de producten al helemaal niet thuis in een box heb ontvangen om ze te reviewen (was dat maar waar).

Black Opal was niet overal te verkrijgen. Zelfs niet hier in Amsterdam en daarom viel ik om van verbazing dat ze het wel bij de Etos in Almelo hadden! Yes, hoef ik niet meer bang te zijn als mijn producten op zijn als ik in Almelo ben.

Het merk Black Opal


Black Opal is een Amerikaanse merk die jarenlang niet in Nederland te krijgen was. De afgelopen 10 jaar heb ik gemerkt dat ze bij een aantal winkels te koop zijn maar niet echt overal. Black Opal kan ik hier in Amsterdam bij de tropische winkels kopen en in het verre verleden bij de V&D...maar die is helaas failliet...! Zij hebben niet alleen make-upproducten maar ook huidverzorgingsproducten maar ook voor de mannen een heel verzorgingslijn. Jammer genoeg zijn niet alle producten in Nederland te krijgen maar als je de website van Black Opal bekijkt dan is alles te bestellen. Hou wel rekening mee met invoerrechten en belastingen die hier weer bovenop komen naast de verzendkosten.

De Black Opal lijnen


Het merk heeft 4 lijnen, te weten: Black Opal True Color, Black Opal Color Splurge, Total Coverage en Even True. Alle 4 gericht op een bepaald doelgroep. Ik heb producten van de True Color collectie omdat ze goed dekken maar niet te overdreven. Mocht je een totale dekking willen hebben dan adviseer ik de Total Coverage te nemen want deze dekt ongelofelijk goed.

De verpakkingen van Black Opal vind ik simpel maar elegant en sommige doosjes zien er chique uit. Zwart met witte letters op de verpakking, strak en vierkant.


Advies gebruik


Mocht je de producten van Black Opal willen gebruiken en je hebt een (donkere) getinte huid, dan adviseer ik om eerst het product op je kaaklijn uit te proberen want je weet niet of je een gele of rode ondertoon hebt. De meeste mensen hebben een gele ondertoon (dus niet alleen maar Aziaten) maar er zijn ook dames die een neutrale ondertoon hebben. Ga niet gissen op internet welke kleur je HEEL MISSCHIEN zult hebben. Niet doen! Test het op je kaaklijn welke kleur het dichts bij je huidkleur ligt. Bij de meeste cosmeticahuizen hebben ze een kleurenkaart. Als je eenmaal je kleur weet dan is het makkelijk om via internet te bestellen. Let wel dat de prijzen varieren bij de verkopers.

Gezichtsproducten: foundation, concealer & gezichtspoeder



In de volgorde hoe je je gezicht opmaakt, zo zijn de schappen ook gevuld. Black Opal kun je trouwens ook krijgen bij een aantal DIO drogisterijen...maar niet in Almelo helaas... 
Ik raad je de losse poeder, Deluxe Finishing Powder, aan van Black Opal en dan de Dark variant. Deze kleur is zo super goed voor je gezicht. Het past zich aan aan je huid waardoor je een warme glow krijgt. 


Contourpoeder, blush & highlighter


Deze producten zijn niet te krijgen bij het merk. Niet op internet en niet in de schappen. Ze maken het waarschijnlijk niet. 

Oogproducten 


Black Opal heeft geweldige kleuren die heel goed en eigenlijk alleen maar mooi zijn op de donkere huid! Ik ben van mening dat mensen met een donkere huid bevoorrecht zijn omdat bijna alle kleuren hun staan mits je oogschaduw goed blend (vermengd) en subtiel laat uitstralen. 1 kleur oogschaduw op je oogleden smeren is NOT DONE. Je geeft meer dimensie door eerst een lichtkleurige tot huidskleurige onderlaag aan te brengen, dan de gewenste kleur, goed blenden zodat je geen lijnen ziet en dan pas een andere kleur overheen om de 3 kleuren te vervagen. Daarnaast heeft Black Opal ook voor de wenkbrauwen een wenkbrauwpoeder.

Conclusie


Getinte vrouwen, dames, moeders, in da house.....woon je in Almelo en ken je de weg naar Etos Grotestraat 82? Leef je uit zou ik zeggen...want als ik in Almelo woonde dan wist ik het wel. Ik zou voor de warme periode een setje van foundation, concealer en gezichtspoeder kopen en voor de koude periode een setje. Je huid veranderd namelijk van kleur door de zon waardoor je in de winter lichter van kleur bent dan in bijvoorbeeld de lente of zomer. Denk daar maar over na want je gebruikt niet het hele jaar door dezelfde kleur foundation. Met de juiste kleuren en de juiste wijze van make-up op je gezicht zal je er stralend en naturel uitzien.... Oefening baart kunst.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten