BEAUTY - Mijn favoriete lowbudgetproducten van April 2016

Vandaag is het zondag en laat ik jullie mijn favoriete lowbudgetproducten zien die ik de afgelopen periode voornamelijk heb gebruikt.

Wat is lowbudget?


Voor mij zijn dit producten die beneden de € 10 kosten. En dan bekijk ik ook nog per item hoeveel die voor mijn gevoel waard zijn. Tegenwoordig koop ik geen mascara, eyeliner, potloden, lippenstiften of uberhaupt producten boven de € 5,= want dat vind ik al teveel. Een oogschaduwpalette die rond de € 9,= kost vind ik nog te doen omdat er meestal meer dan 6 kleuren inzitten zoals die van I Heart Make-up (bij de Kruidvat te krijgen).

Omdat mijn blogpagina zich in eerste instantie richt op de lowbudget producten, vind ik het ook verantwoord om dit ook zoveel mogelijk te blijven doen. We horen de laatste tijd via de media dat de jeugd of kinderen veel bloggers en vloggers volgen en ook de producten willen hebben die zij op hun blogpagina of youtubekanaal laten zien of reviewen. Kinderen vergeten soms hoeveel geld er aan make-up of kleding wordt gespendeerd en terwijl ze het eigenlijk niet kunnen betalen. De mediabureaus krijgen opdrachten binnen van bedrijven om hun producten te promoten en geven daarom ook gratis producten weg aan bloggers en vloggers...natuurlijk is dat logisch, maar het is niet goed voor onze portemonnee. Ik heb bij twee reclamebureaus gewerkt en weet hoe dit allemaal aan toegaat. Het gaat niet om de "nederlandse bevolking" zelf maar het gaat om de winst of verlies van een bedrijf. De armoede in Nederland stijgt meer en meer maar daar hebben die bedrijven geen boodschap aan. Misschien doe ik zelf wel aan de zogenaamde SLUIP reclame maar ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden maar ik ontkom er eigenlijk niet aan want de goedkope lowbudget producten kosten ook geld. Elk product waar je met je camera een foto van maakt en op je blogpagina plaatst, is al reclame! Dus eigenlijk doen we het allemaal. De 1 koopt zijn producten helemaal zelf zonder een sponsor of bedrijf die dit allemaal opstuurt en de ander heeft alleen maar sponsor materiaal.Maar we doen allemaal hetzelfde... RECLAME MAKEN voor grote bedrijven. En zij krijgen de naam en zij krijgen het geld...EN JIJ? 

Maar ik ga nu wel verder met mijn blogpost want ik vind bloggen leuk en ik vind fotograferen al helemaal leuk en ik hoef niet van dit alles te leven. De komende periode moet ik het fotograferen met een andere camera doen en dat zullen jullie de komende tijd misschien ook merken. 

Primer


Nu ik de nieuwste primer van Max en More heb gevonden ben ik het natuurlijk constant gaan dragen. Het voelt goed op mijn huid en doet zijn werk goed. Geen glans op de t-zone en dekt goed. Je make-up blijft goed en lang op je gezicht zitten.


Concealer


Nu de zon steeds feller begint te schijnen (ook al is het nog geen warm lenteweer) ben ik minder tot geen foundation gaan gebruiken. Ik gebruik dan meestal meteen de concealer en de kleurcorrector om de donkere wallen onder de ogen te camoufleren. De concealerpalette van Catrice is een palette die je hiervoor kunt gebruiken. De oranje kleurcorrector gebruik ik op de manier zoals de make-up artist Vimi Joshi het adviseert. Check haar youtubefilmpje hieronder.


Settingpowder


Omdat ik geen foundation op mijn gezicht gebruik, zet ik de concealer meteen vast met een losse poeder van E.L.F, de gele losse poeder. De gele poeder kwast ik alleen in onder mijn ogen.

Gezichtspoeder


De concealer onder mijn ogen zijn vastgezet en de rest van mijn gezicht gebruik ik de compacte poeder van de Etos. Natuurlijk zoveel mogelijk in dezelfde huidskleur omdat er geen foundation wordt gebruikt.

Blush

Ik gebruik geen highlighter met dit weer maar een licht subtiel blushje is welkom. De blush van Defining Blush van Catrice is op dit moment mijn favoriet omdat het een gezond kleurtje geeft. Doe niet teveel op want het moet subtiel blijven.

Ogen

Voor de lente ga ik voor zo zacht mogelijk. Een zachtroze tot bijna huidskleurige oogschaduw (voor donker getinten dus) die ik met een blendkwast over het gehele bewegend ooglid blend. In de arcadeboog de contourkleur van Max & More en dan de eyeliner. De oogschaduw is van Essence Happy Girls Are Pretty. Met de eyeliner en de mascara van Max & More maak ik de look af.


Eigenlijk heb ik een hele ongewone blogpost geschreven want buiten de beauty dingen heb ik ook iets maatschappelijks geschreven omdat ik me soms erger aan bloggers of vloggers die producten aanprijzen als lowbudget terwijl het toch nog rond de € 20,= kost. Voor mensen die niet veel te besteden hebben is het dan niet meer lowbudget maar juist heel duur. Kom met een goed verhaal wanneer iets lowbudget is. Een merk als L'Oreal, Maybelline, Max Factor, etc. is niet altijd lowbudget maar is een drugstore product. Of ligt het nu aan mij?

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten