PERSONAL: Wishlist voor 2016

Omdat op 14 februari Valentijnsdag is zie je de verlanglijsten/wishlisten op bijna elke blogpagina van beautybloggers maar ook bij de craftbloggers. Ik heb ook een verlanglijstje gemaakt "to whom it concerns". Ik geloof er niet echt in en denk dat elke dag wel een Valentijnsdag is...tenminste...dat is mijn mening. Daarom heb ik een wishlist voor het hele jaar 2016 en zeker omdat ik dit jaar de 50 nader. 2016 staat gewoon in het teken van mijn 50 jaar.


1. Goede gezondheid

Op welke verlanglijstje zal Gezondheid op nummer 1 staan? Want als deze niet goed is dan kan je nog zoveel verlangen maar maakt het je ook daadwerkelijk blij? Niemand die dit voor mij cadeau kan geven maar als je goed voor jezelf zorgt dan heb je tenminste je best gedaan. Ik heb het syndroom van Tietze die heel vervelend kan zijn in bepaalde situaties. Ik krijg pijnscheuten aan mijn kraakbeen bij de linkerborst net ter hoogte van de hartstreek en moet dan alleen een ontstekingsremmende pijnstiller innemen. Het is een chronische pijnsyndroom die in mijn geval niet te verhelpen is want het komt opeens en gaat ook opeens weer weg. Heel vervelend want elke keer denk je dat het je hart is.


2. Een baan

Ik ben sinds 1 juni 2014 zonder werk en ben maandelijks al die vacaturebanken gaan uitpluizen welke vacature leuk is, welk bedrijf leuk is, welke branche leuk is, etc. etc. Maar helaas tot nu toe alleen maar afwijzingen gehad. Maar ik geef niet op want ik wil blijven werken en niet van een uitkering blijven leven. Als je in het verleden meer uren draait dan op papier staat dan begint je lichaam ook z'n tol te eisen. Dus eigenlijk heeft het werkloos zijn ook een reden om je lichaam rust te geven maar na verloop van tijd begin je je te vervelen en baal je als een stekker. Inkomen is fors gedaald en je moet beknibbelen op alle uitgaven.


3. Gelukkig zijn

Materie kan je altijd kopen of krijgen maar het is niet altijd blijvend. Daarom vind ik Gelukkig zijn 1 van de mooiste cadeaus die je maar kan krijgen. Elke ochtend ben ik blij dat ik mijn ogen open doe en weer een nieuwe dag mag meemaken. Je familie, je partner en een handvol goeie vrienden die je vertrouwd zijn voor mij genoeg


4. Creatief blijven

Doordat ik werkloos raakte ontdekte ik ook dat ik best wel creatief ben. Ik wist niet dat ik kon behangen, muurtjes verven, reparaties kan uitvoeren, reclyclen van homedecoraties, knutselen, schilderen, etc. Ik hoop dat ik het de komende jaren dit nog kan blijven doen en dat ik mijn passie kan blijven doen met heel veel liefde en met nog meer kennis. Door het verliezen van een baan stort je je in je hobby van craft, food, beauty en lifestyle. Het helpt je overeind en het lijd je ook af. 


5. Veilig thuishaven

Het is belangrijk dat je je veilig voelt in je eigen huis. Ik heb een periode meegemaakt dat dit niet het geval was omdat er een inbraak bij mij thuis was. De dieven hadden 15 minuten nodig om te pakken wat ze wilden. Ze hadden elke kamer afgewerkt en hebben een rotzooi achterlaten en hadden heel veel sieraden, fotocamera en nog een aantal emotionele waardevolle spullen meegenomen. Ik was keihard aan het werk terwijl dieven mijn spullen aanraakten en in mijn huis waren. Denken ze dat ik alles kado heb gekregen? Nee, ik heb er ook keihard voor gewerkt. Nadien had ik besloten om niet in de negatieve sferen te blijven en mijn huis weer mijn veilige thuishaven te maken en ik deed een hele metamorfose in alle kamers en badkamer. Elke ruimte werd aangepakt zodat ik niet meer herinnerd werd aan de inbraak.

6. Je hoofd en je woning leeg maken

Heb jij het soms ook dat je hoofd helemaal vol zit omdat je zorgen hebt of omdat je het druk hebt? Dan juist moet je wat in je huis gaan doen. Ik vind het nu te vol in mijn hoofd waardoor het in mijn ogen te vol is geworden met spullen in mijn huis. Dus ik ben van plan om mijn huis leger te maken en ergens in Februari of Maart naar de IJhallen in Amsterdam-Noord te gaan staan op de markt. Wat moet men met zoveel spullen want als je dood gaat dan neem je het niet allemaal mee. In een aparte blogspot zal ik de hele voorbereiding fotograveren. Het geeft een lekker gevoel wanneer je huis geminimaliseerd is. Je helpt er misschien ook een ander mee die blij is met nieuwe spullen. Tja, is een psychologisch iets en je leeft in een recycling wereld want met de armoede die er nu in Nederland heerst moet je er wel rekening mee houden. Je kan niet in de portemonnee van een ander kijken.

Kortom, met een schone lei beginnen en alleen dingen doen en wensen die jij leuk vind. Geen roofbouw plegen en werken naar vermogen. Je weet van jezelf wat je kwaliteiten zijn maar ook wat je sociale vaardigheden en capaciteiten zijn. Dit zal nooit weggaan want ik ben een keiharde werker die elk project tot in de puntjes af wil maken.

Deze blogpost is wel een zeer ongewone voor mijn doen maar ik moest m'n ei even kwijt omdat verlanglijstjes altijd materiĆ«le dingen bevatten en geen in-materiĆ«le dingen. Het leven bestaat niet alleen maar van "wat heb ik", "hoe zie ik er uit", "die broek of blouse moet ik persee hebben". Nee....je kan beter overwegen wat belangrijk is in je leven en dat de materiele dingen maar tijdelijk zijn. Vrienden komen en vrienden gaan maar familie blijft altijd bestaan.

Mocht je op deze blogpost willen reageren, Be My Guest.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten