MUZIEK: mijn muziek op zondag

Jahaaa, ik ben weer in een muziek stemming. Op deze zondag ff naar oude nummers luisteren. Terug naar de jaren 70 en 80. Terug naar jeugdherinneringen en gebeurtenissen die leuk waren of juist niet leuk waren. Geweldige tijden gehad en het swingt nog steeds de pan uit of het raakt juist je diepste ziel. Ik hou van muziek maar ik denk niet dat ik de enige ben! Vroeger zong ik nog in verschillende coverbands maar tegenwoordig zit de zin en lust er niet meer in, de passie zit er nog wel in. Zanglessen gehad en cd's ingezongen dus een hele leuke ervaring. Maar goed, je weet nooit dat ik toch nog tijd en zin heb om te zingen. Komt allemaal nog wel.
Bron foto: Pinterest


Azymuth - Dear Limmertz

Dit nummer ben ik helemaal fan van. Een instrumentale nummer maar hij swingt gewoon lekker. Lekkere baspartijen en de beat is superstrak. I love this song. Tijdens het opruimen laat ik dit nummer heel vaak spelen. Playlist op Itunes doet wonderen.

Oliver Cheatham - Get down Saterday Night

Vroeger, ik lijk wel een oud wijf, ja vroeger gingen we elk weekend stappen in de vele discotheken van Almelo, Hengelo en Enschede. Op de fiets, auto of met de trein. Als je dit nummer hoorde dan was het meteen volle dansvloer. De gitarist speelt zijn partijen soepel en da groove doing the rest. Ik hou wel van die ouwe disco. Je kunt gewoon niet stilzitten.


George Benson - Breezin

Ook weer een nummer die je gewoon kunt opzetten. Stel je even voor dat je op de bank zit voor het raam en dat je uitkijkt op een mooie kalme blauwe zee, fantastisch toch? Dagdromen mag van mij....maar niet te lang...


Diana Ross - Sorry doesn't always make it right

The lady of the soul. The lady of all ladies. Miss Ross is een goede zangeres, een goede entertainer. Met dit nummer vertelt ze een verhaal die helemaal tot diep in je hart gaat...tenminste...bij mij.


Eva Cassidy - Songbird

De eerste keer dat ik dit nummer hoorde was bij een begrafenis. Mijn tranen biggelden constant tot aan het eind van het liedje. Wat een mooi nummer. De gitarist doet z'n werk goed en haar stem past er helemaal bij. De hoge tonen die ze eruit gooit. Dit nummer kan je naar een andere dimensie brengen.


Maria Muldaur - Sweet Harmony

Ik heb 6 zusters waarvan 5 ouder zijn dan mij waardoor er verschillende soorten en genres muziek bij ons werden gedraaid. Tussen de jongste en de oudste zit een leeftijdsverschil van plusminus 13 jaar dus dan weet je al dat door die leeftijdsverschil er ook een verandering van muziek is in de loop der jaren. 1 van mijn oudere zusters (10 jaar ouder) nam een keer dit nummer mee naar huis. Het werd elke dag gedraaid bij ons thuis met het gevolg dat ik de woorden helemaal uit m'n hoofd kende (nu niet meer hoor). Super easy listening muziek is.


Dit waren mijn nummers om te luisteren tijdens een lazy sunday. Ik denk dat de meesten van jullie jonger (misschien veel jonger) dan mij zijn en een andere voorkeur aan muziek hebben, maar dit komt echt door de verandering binnen de muziek.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten