FOOD - Gestoomde chinese broodjes Mantou

Ja ja, jullie merken het al, ik hou van eten en koken. Ik ben gek op die gestoomde chinese broodjes en elke keer als ik naar de chinese groothandel ging dan nam ik de diepvriespakken mee en elke ochtend bij het ontbijt eten. Achteraf dacht ik "je kan ze toch zelf maken?". 



Dit is mijn versie nadat ik onderstaande video heb gevolgd.


Als je onderstaande filmpje volgt en de chocolade vervangt door pandanpasta dan krijg je de heerlijke broodjes die ik altijd maak.



Benodigheden:

4 koppen tarwemeel
2 koppen lauw water
2 theelepels droge gist
2 theelepels cacao of pandanpasta
1/2 kop suiker

Hou er rekening mee dat je 2 deegkommen nodig hebt en dat de totale tijd 3 uur is. Je moet ze stomen dus een stoompan is handig.

Mocht je liever voor de kant-en-klare willen gaan om uit te proberen dan ziet de verpakking er als volgt uit.


Eet smakelijk!!

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten