DIY -Gooi je wijnflessen niet weg!!

Met deze donkere grijze regenachtige dagen is het lekker weer om te knutselen. Eerst natuurlijk alle tijd van de wereld om je huis op te ruimen en dan kom je er achter dat je nog heel veel lege wijnflessen hebt. Wat moet je er mee? Ik ben ze gaan bewerken tot vaasjes. Kijk met me mee.

Wat je nodig hebt

Lege wijnflessen
Muurvuller


Verf (ik had de structuurverf van de Action


Meel (gewoon uit de supermarkt)

Werkwijze

Ik heb de flessen eerst goed schoongemaakt van binnen maar vooral van buiten. Eventuele etiketten heb ik verwijderd met ammoniak.

Vervolgens heb ik de flessen ingesmeerd met de muurvuller. Daarna moet je ze heel goed laten drogen.


Als ze droog zijn ga je de flessen verven met de gewenste verf en in de gewenste kleur. Ik heb de grijze structuurverf van de Action gebruikt. Verf de verflessen 1 voor 1 want wanneer de verf nog nat is dan moet je de meel overheen strooien en laten drogen.





Wanneer de verf droog is, borstel je het meel van de flessen af en zie hier het resultaat


Deze techniek is langer bekend onder de knutselaars en crafters. Ik zou zeggen...probeer het zelf eens uit. Je kan het ook met een lampenvoet of met een vaas doen.

Veel plezier.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten