BEAUTY - Hoe kies je de juiste foundation

Hoe kies je eigenlijk de juiste kleur foundation? Nee, je kan niet zomaar een foundation kopen zonder dat de kleur aansluit op je eigen huidskleur. Ik zie soms vrouwen rondlopen die een te lichte foundation op hun huid smeren en dan als een geisha rondlopen. Of juist te donker...net alsof je terugkomt van vakantie. Dit is zo ontzettend lelijk. Ik laat jullie in een tutorial zien hoe ik mijn foundation kies en hoe ik het aanbreng. Helaas heb ik niet de juiste belichting maar gelukkig is mijn camera wel ontzettend sterk...(soms te scherp)

BE Creative Make-up

Voor deze tutorial heb ik gebruik gemaakt van de foundation van BE Creative Make-up die bij ICI Paris te koop is. Dit is een gangbare merk omdat een Ici Paris overal te vinden is. De donkerste kleuren die zij hebben zijn de kleuren 007, 008 en 009.



Mijn huidstint

Ik heb een gecombineerde huid met een gele ondertoon. Dus ik zocht naar een foundation die hierbij past. Sommige foundations hebben een rode ondertoon en dat zie je in de kleur 009. Als ik het op mijn huid zou smeren dan zou ik er als een indiaan uitzien...het tegenovergestelde van een geisha...


Zoals je kunt zien zijn de kleuren 008 en 009 veel te donker. De 007 sluit beter aan maar hij iets te geel. 

Voorbereiding

Zorg altijd dat je huid helemaal gereinigd is en doe eventueel na het reinigen een gezichtsmasker op je gezicht om het een boost te geven. Doe vervolgens je serum (optioneel), dagcrème en oogcrème op. Laat je huid rusten en doe vervolgens een primer (makeup basis) op. Laat je huid wederom rusten. Zo ik ben klaar voor de foundation.

Hoe pas je foundation toe

Ik maak altijd eerst gebruik van een foundationkwast waarmee ik de foundation over mijn hele gezicht smeer. Vervolgens pak ik een make-up spons en dep de foundation in mijn gezicht.


Zie hier de ene helft MET foundation en de andere helft ZONDER foundation. Zie je het verschil? Ik wel, ik zie het aan de sproeten. Links van mijn gezicht zie je geen sproeten meer.


Het volledige gezicht is nu met foundation bedekt en dit is het resultaat. Het is ook de bedoeling dat je huid in je nek niet verschilt van je gezicht. Ik poeder mijn gezicht af met een compacte poeder zodat de foundation de hele dag blijft zitten. Vergeet niet om onder de ogen goed te bedekken omdat anders de poeder in de lijnen en rimpels blijft zitten. De basis is gelegd en je kunt nu beginnen om kleur aan te brengen.

Ik hoop dat de tutorial duidelijk was. Voor een donkere huid is het soms zoeken naar de juiste foundation en naar de juiste kleur en daarnaast moet je het ook goed aanbrengen.

Laat gerust een inhoudelijke reactie achter onder deze blogpost.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten