FOOD - Smoothie van Avocado, diepvries blauwe bes en framboos

I love smoothies, maar wel de zelfgemaakte want van een ander ben ik altijd bang dat het niet te zoet of te zuur is. Goed als ontbijt of als tussendoor.


Wat is een smoothie en hoe maak je het?

Een smoothie is een verfrissende koude drank op basis van vers fruit, dat wordt ‘aangedikt’ met ijsschaafsel, banaan of (tegenstrijdig met zijn oorsprong) yoghurt of amandelmelk. De smoothie op basis van yoghurt is in Nederland het meest bekend als ‘smoothie’, dranken op basis van ijsschaafsel worden meestal ‘slush puppies’ genoemd.


Ingrediƫnten

Ik heb gekozen voor vruchten die ik lekker vind en die mijn maag goed vullen.

Banaan, avocado, diepvriesfruit blauwe bes en framboos en als vloeibare ingrediƫnt de amandelmelk.


Bereiding

Schil de banaan en snij in plakken en doe ze meteen in de blender.


Snij de avocado open en ontdoe van zijn pit. Snij het vruchtvlees in blokjes en stop deze ook in de blender.

Haal de doos met de diepvriesfruit uit de vriezer en doe de helft van de inhoud in de blender.


Ik heb 1 glas/beker amandelmelk aan het fruit toegevoegd en vervolgens de blender aangezet. Mocht je de substantie te dik vinden dan kan je altijd iets meer amandelmelk toevoegen.



Natuurlijk zijn er verschillende soorten smoothies maar ik heb de voorkeur aan deze samenstelling. Heb je nog meer smoothie recepten? Laat dan een reactie achter onder deze blogpost.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten