Winkelen in de Bornsestraat in Almelo

Hi lezers, ik had al eerder een blogpost besteed aan Almelo maar deze keer een andere gedeelte van een winkelstraat in Almelo, namelijk de Bornesestraat. In deze straat heb ik een aantal winkels gevonden die ik leuk vind en misschien jullie later ook. Ga met me mee!






































Als je op het laatste moment nog heel snel een boodschap moet doen in deze straat dan word je toch snel afgeleid door een aantal zaakjes. Ik vind niet elke winkel leuk dus heb ik maar een aantal op de foto gezet. We pakken eerst de oneven nummers en dan pas de even nummers....of omgekeerd? Nou ja, we zien wel. Helaas gingen we veel te laat richting de winkels en zullen een aantal foto's vrij donker zijn...

Nummer 16 Woonaccessoires

Wat een leuk winkeltje is het toch. Zij hebben daar leuke woonaccessoires, cadeautjes en hebbedingen voor een acceptabele prijs. Woondecoraties zoals o.a. Countryfield , Clayre & Eef, Kolony en andere leuke merken. Bijna wekelijks hebben zij aanvoer van nieuwe leuke artikelen. Ook laten ze artikelen van sloophout maken door mensen met een beperking. De moeite waard om even naar binnen te lopen.



Breugel Art Supplies

Op nummer 31 zit Breugel Art Supplies. Breugel is voor mij een snoepwinkel. Als ik in Almelo ben en ik heb schildersartikelen nodig dan wip ik even binnen om naar de nieuwste producten te kijken. Ik kom hier voor mijn verf, enkele kwasten en af en toe voor andere mixed media materialen. De kunstliefhebber zal deze winkel ongetwijfeld kennen. Ook geven zij workshops en kan je je abonneren op hun nieuwsbrief. 




Meindert Bloemenhuis

Op nummer 55 zit Meindert Bloemenhuis. Deze winkel kan je gewoon niet voorbij lopen want hij heeft ontzettend mooie en leuke bloemen en planten. Zijn etalage is ook nog eens heel mooi geëtaleerd.





Kaasboetiek Frank & Fenny

Ik kan er niets aan doen maar als ik op nummer 81 kom dan moet ik even kaas proeven. I love cheese. Daarom zullen zij ook in het lijstje staan van mijn favorieten. Ga het winkeltje binnen en kijk je ogen uit wat er allemaal aan keuze is aan diverse soorten kaas. Ook al is de Plus Markt aan de overkant, dan nog ga ik naar een authentieke kaaswinkel want die zijn er al niet zoveel...tenminste...in mijn buurt in Amsterdam...niet zoveel meer.






Alex Bloemkado

Nog meer bloemen maar dan op nummer 89-91. Ook hier moet ik altijd ff naar binnen kijken want ook zij hebben mooie bloemen. Ook al is het een stuk kleiner dan de concurrent maar de sfeer is zo leuk.















Toko You-Yi

Ik ben vaste klant bij nummer 70 en vooral voor de Aziatische producten. Een Chinese verkoopster die met haar schone zaak allerlei producten van kommetjes, pannen, rijstkokers, groente, kruiden, rijst, etc. verkoopt en sinds kort ook Surinaamse producten.

La Suite

Ik kom hier niet vaak maar als ik zie dat de etalage voorzien is van leuke kleding dan ga ik wel eventjes naar binnen. Heb je een feestje of een leuke aangelegenheid dan zou ik je aanraden om hier even naar binnen te gaan. Een dameszaak met allerlei kleding, tassen en schoenen. De accessoires zijn ook leuk maar ik ben minder te spreken over de systeemplaten.....chique uitstraling van buiten maar van binnen is het iets minder chique.


In tegenstelling tot mijn vorige blogpost vind ik deze straat dus WEL leuk. Jaaaa...tot een uur of 5 hoor want daarna is het weer hartstikke stil. Maar hier loop ik graag ff een aantal winkels binnen.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten