The musthaves in je make-uptas

Goedemorgen lezers, vandaag is het zaterdag en misschien dat je je gaat voorbereiden om een weekendje weg te gaan, een dagtrip maken of vanavond uit te gaan. Wat neem je dan allemaal mee in je handtas want je make-uptas wil je toch altijd meenemen in je handtas? Ik heb een paar "musthaves" die je absoluut in je make-uptas moet hebben.





Sommige vrouwen willen altijd hun hele badkamer of makeupstash meenemen maar komen er dan niet uit "wat" ze mee moeten nemen omdat ze geen keuzes kunnen maken. Ik geef een tip en misschien dat je het kan gebruiken. Neem alleen de belangrijkste dingen mee in je makeuptas want dat scheelt ook nog gewicht en ruimte.


Dagcreme of BB-creme

Een goede tube dagcrème of bb-crème die hydraterend is. Met dit gure weer heeft je huid meer verzorging nodig en zonder een crème ga ik of jij niet de deur uit.



Wenkbrauwpotlood

Ik ben van mening dat je altijd een wenkbrauwpotlood in je make-uptas moet hebben met een borsteltje aan de andere kant. Je kan je wenkbrauwen altijd bijwerken als het gaten vertoont of oneffenheden onder de wenkbrauwenrand weg tekenen. Je hoeft absoluut geen totale metamorfose te doen maar een detail bijtekenen is altijd handig.






Pincet

Altijd handig. Je wenkbrauwen kan je dan altijd bijwerken of indien het zo dramatisch uit de vorm is...epileren.



Concealer

Ik heb de foundation niet in de lijst opgenomen omdat niet iedereen foundation gebruikt. Maar om je foundation-free gezicht toch egaal eruit te laten zien, kan een toefje concealer her en der soms wonderen doen. Neem dan wel een kleur die afgestemd is op je huidskleur....want bij een te lichte kleur denken mensen namelijk dat je onder de wratten of uitslag zit...-;)). Dus een donkergetinte huid kan absoluut geen te licht gekleurde concealer gebruiken. Lijkt mooi maar is het niet. Dit geld ook bij het gebruik van foundation of gezichtspoeder. In Indonesie zijn ze het gewend maar meer als isolatie voor de hete zon en omdat ze niet donker willen worden!! In Nederland is dit niet gebruikelijk.






Transparante poeder

Dit product is zo super handig en zeker in de zomermaanden. Transparante poeder laat je bezwete of glanzende gezicht in een mum van tijd weer mat worden. Doe niet teveel op want anders krijg je witte waas over je gezicht en lijk je op de japanse geisha....is niet echt de bedoeling toch?!



Poederkwast

Een poeder zonder een kwast opbrengen gaat naar mijn mening absoluut niet. Let wel op dat je het overtollige aan poeder van je kwast aftikt en dan pas je gezicht in een veegbeweging afpoederen.



Mascara

Geen 1 make-uptas is compleet zonder een mascara (ik heb altijd 2 in mijn make-uptas). Een mascara die je wimpers volume geven of die je extra lengte geeft, maakt niet uit. Weet wel hoe je de mascara's moet gebruiken want ook daar zijn trucks voor. Kom ik later op terug.







Lipbalsem en/of lippenstift

Last but not at least...iets voor je lippen.....lippenstift of lippenbalsem. Ik heb ze allebei in mijn make-uptas zitten omdat ik heel gauw droge lippen krijg. Natuurlijk moet je heel veel water drinken maar soms schiet het erbij in maar daarom ook de lippenbalsem.





Mocht je een andere samenstelling hebben in je make-uptas, laat het me weten door middel van een reactie onderaan mijn blogpost.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten