De duurste en goedkoopste dupes - beautyblenders

Hi lezers, kijk jij ook hoe de beautygoeroes op YouTube de befaamde Beautyblender gebruiken en deze ook aanprijst zodat jij meteen als een gek gaat checken waar het te koop is? Kan je ook geen bedragen tussen de € 17,50 en € 25,= spenderen om deze make-up blenderspons te kopen? Dan heb ik hier een aantal remedies die je tegenwoordig bij elke drogist en bij elk merk kunt vinden, maar dan voor een veel lagere prijs.













Verschillende soorten

Je hebt verschillende soorten make-up sponzen eivormige of kegelvormige (de blending sponsen) die opzwellen als ze nat gemaakt worden met water. Het overtollige water moet je wel eruit knijpen zodat je daarna je foundation, concealer en/of je settingpowder op je gezicht mee kan aanbrengen. Bij het ene merk werkt deze constructie wel maar bij een ander weer niet. Ik laat je een aantal zien met de opmerking of ze WEL of NIET werken.

Douglas

Mijn eerste beautyspons was die van de Douglas. Ze noemden het de Douglas make-up sponge. Ik heb dit product gebruikt maar ben er ook meteen vanaf gestapt. Product moet je natmaken en je verwacht dat het gaat opzwellen maar niks is minder waar...hij blijft hard en klein. De spons zuigt de foundation op maar laat niet echt het juiste resultaat op je gezicht zien, daarbij is het moeilijk schoon te maken waardoor de vlekken van de makeup na het wassen nog steeds zichtbaar zijn. Ik heb het in de wasmachine meegewassen maar helaas geen resultaat. Product is veel te stroef en hard. Geen goede aankoop geweest en daar gaat je € 8,95.

Watsons Turkije

Toen ik in Fethiye was een tijdje geleden, werd heel toevallig de nieuwe winkelcentrum Erasta geopend. In dit winkelcentrum (zeg gerust Mall) zijn 2 grote drogisterijen Gratis en Watsons. Te vergelijken als de Etos en Kruidvat. Bij drogisterijketen Watsons (jaja, van de Watsons Groep waar Kruidvat ook onder valt), heb ik deze blender foundation sponge gevonden. Helemaal blij natuurlijk want in Turkije is alles 3 x zo goedkoop. En hij werkt prima, structuur is iets zachter dan die van de Douglas. Na gebruik moet je het wel meteen wassen want anders ziet het eruit als de douglas spons. Ook deze moest ik in de wasmachine mee wassen. Resultaat op je gezicht is niet echt naar mijn tevredenheid. Dit komt natuurlijk weer door de iets te harde spons maar voor de prijs mag ik niet klagen € 2,=

Real Techniques Miracle Complexion Sponge

Verderop van Watsons heb je de andere drogisterij Gratis. Ook daar hebben ze een heel assortiment aan verschillende merken make-up en tools/accessoires. Tot mijn grote verbazing verkochten ze daar ook producten van de bekende cosmeticamerk The Balm en mijn favoriet kwasten van Real Techniques. 

En mijn verbazing werd nog groter toen ik zag dat de Miracle Complexion Sponge veel goedkoper was dan in Nederland. Deze make-up spons wordt aanbevolen boven de Beautyblender omdat het net zo goed werkt en het is goedkoper. Product is zo zacht dat je het elke dag in je handen wilt voelen. Het aanbrengen van make-up met deze spons is zo wonderbaarlijk goed en het resultaat naar aller tevredenheid! De spons is ook goed te wassen en de kleur is feloranje...maar ik heb het in de wasmachine gewassen waardoor de kleur grijzer is geworden, maar wil nog niet zeggen dat het z'n werk niet meer doet. Ik zou zeggen: aanrader. In Nederland wordt het tussen de € 6,= en € 8,= verkocht exclusief de verzendkosten. In Turkije heb ik het gekocht voor € 4,50


Kruidvat

Als de Watsons in Turkije de make-up spons verkoopt dan zal Kruidvat Nederland het toch ook verkopen? En yes...ze verkopen het  voor € 2.99

W7 Power Puff

Van de lowbudget cosmeticamerk W7 heb ik tot nu toe alleen de oogschaduwpaletten maar opeens zag ik dat ze ook de make-up spons verkochten in 2 verschillende modellen. Even gecheckt hoeveel het kost en natuurlijk wilde ik ook deze uitproberen. Yes...bij "op=op voordeelshop" is het te vinden. Een eivormige spons, zachte structuur, is iets harder dan de miracle sponge van Real Techniques. Geeft absoluut een goed resultaat op je gezicht. Ik vind dit absoluut een aanrader! Is voor mij een dupe van de originele BeautyBlender. € 3,95


Conclusie

Ik ga voor de W7 Power Puff en de Real Techniques Miracle Complexion Sponge. De rest is te hard en geeft geen goed resultaat op je gezicht. Inmiddels zag ik dat Essence, Catrice, Boozyshop en nog een aantal andere merken de makeup sponsen verkopen en de prijzen varieren.

Ken je nog andere merken die low budget make-up sponge of -sponsen verkopen, laat dit dan weten in een reactie.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten