Vloeibare foundation voor de donkere huid

Als meisje van 12 jaar was ik altijd bezig met make-up en maakte me stiekem op in mijn kamer. Mijn moeder was heel streng want we mochten pas make-up gebruiken als we werk hadden...duh....ik ben pas 12 en het kan lang duren voordat ik werk heb, dus ik doe het gewoon stiekem. Natuurlijk veel te lichte foundation of gezichtspoeder maar tja ik was toen een leek en vroeger had je geen YouTube of blogpagina's die je kon raadplegen.


Foundation voor de donkere huid was in het verleden een big issue om het te krijgen omdat de reguliere merken alleen voor de lichte huid foundation hadden. Pas de laatste paar jaren is het in opmars. De lowbudget merken Catrice, Essence, Miss Sporty, NYC, ELF etc. hebben denk ik nog steeds geen producten voor de donkere huid wat ik als lowbudget liefhebber heel jammer vind. Misschien dat dit later nog gaat komen maar ik ben bang van niet.....ik blijf hopen.
Bij het kopen van foundation, concealer of poeder moet je wel opletten dat deze aansluiten op je huidskleur, huidtype (normale, vette of gecombineerde huid) en huidstoon (geel, rood of neutraal) want je wilt niet buiten lopen als Pierrot... 
Bij onderstaande winkels heb ik mijn foundations gekocht. Ik moet er wel bij zeggen dat bepaalde foundations gemengd moeten worden omdat ze OF te licht OF te donker zijn. 

HEMA




ICI PARIS XL



Maybelline

Maybelline heeft diverse soorten foundations waarvan de donkerste kleuren goed zijn voor de donkere huid























L'Oreal

























L.A. Girl Pro

Black Opal

 M.A.C. Cosmetics




Mocht je nog meer merken weten die voor de donkere huid vloeibare foundations hebben dan zie ik graag je reactie hieronder en eventueel de verkoopadressen.

Alle producten heb ik zelf gekocht en is niet gesponsord door de merken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten