Shopping in Cartagena, regio Murcia, Spanje

Vandaag nog een korte impressie van de stad Cartagena in Spanje. Een stad gelegen aan de Costa Calida (de warme kust). Gebouwd op 7 heuvels met 3000 jaar geschiedenis. In het centrum zag je de oude stadsmuren. Bovenop
de muren werden stadsparken of parkeergarages gebouwd zodat je vanaf hier een mooi uitzicht had over het centrum en de haven.

Via de A7 reden we van Torrevieja naar Cartagena en kwamen aan bij dit mooie fontein. Een oude stadsmuur siert het centrum.


We parkeerden de auto aan de Plaza Juan XXIII en hadden dus meteen een herkenningspunt mochten we verdwaald raken. Het plein was zeer druk met ouderen die op een bankje zaten en aan het kletsen waren over het weer en de toestanden in Spanje, de kinderen die heen en weer renden of een balletje aan het trappen waren, de vrouwen die zeer goedgekleed de stad inliepen en met hun iphone 6 in de hand aan het bellen waren.


Het was nog geen 12 uur en de winkels waren nog open en op straat was het een drukte van jewelste maar dit veranderde na een paar uur want siƫsta tijd was aangebroken.


Lopend door het centrum zag je veel historische gebouwen. Ik hou hier wel van want je proeft dan de sfeer van vroeger. Je waant je dan in een andere tijd en fantaseert hoe de mensen hier vroeger door de straten liepen. In de meeste gebouwen in het centrum zijn winkels gevestigd. Cartagena centrum bestaat uit allerlei kleine steegjes waar voornamelijk winkels gevestigd zijn of restaurants en bars. Een zeer gezellige stad. Van de ene plein kwam je weer op een andere plein.







Als make-up liefhebber zag ik een zeer bekende naam op een gevel staan...

Ik voelde me net een klein kind die een snoepwinkel binnenging. Met mijn fotocamera in de hand ging ik het walhala naar binnen. Pfff....Ik heb me weten in te houden want er werden zoveel merken verkocht waardoor ik het echt niet meer wist... Dus ik had besloten om helemaal niets te kopen en alleen foto's te maken. Dat is ook het beste voor mijn portemonnee.































Heel snel doorlopen en genieten van alle historische gebouwen en de vele winkeltjes die ook in de zijsteegjes te vinden zijn. Om het verhaal kort te maken: we hebben urenlang naar een kasteel gezocht maar achteraf bleek dat het midden in het centrum op een heuvel stond. De Universiteit van Cartagena bevond zich midden in het centrum in een zeer modern gebouw tussen alle oude gebouwen in.


Ben je ook ooit eerder in Cartagena geweest, dan zou ik graag willen weten wat jij het mooiste en leukste vond van deze stad.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten