Mijn gerestylde schilderij

Een aantal jaren geleden heb ik op een vlooienmarkt een grijs/zwart/witte schilderij gekocht voor 5 euro. Het stond namelijk qua kleur wel in mijn interieur. Na een aantal jaren vond ik dat de schilderij te depressief op mij werkte en ik besloot om het schilderij een nieuw gezicht te geven.
 Ik heb geprobeerd om de schilderij over te schilderen maar ik ben helemaal geen kunstschilder en het leek wel een tekening uit de kleuterklas. Dus besloot ik het om over een andere boeg te gooien en begon de schilderij met gesso en allerlei materialen te bekleden.
 Het eindresultaat is onderstaande schilderij en in het echt is het nog mooier dan op de foto. 



Ik heb gesso over het schilderij gesmeerd zodat er een andere schilderij van kon worden gemaakt. Er moesten 3 lagen gesso overheen voordat het helemaal wit werd. Toen heb ik allerlei soorten papier geplakt met de kleur beige/crème en daarna met een verdunde hobbyverf overheen geschilderd. Vervolgens heb ik kant en allerlei crea materiaal erop geplakt en zie hier het resultaat.




































Mocht je zelf ook een schilderij willen restylen en je hebt advies nodig: schroom niet om me te mailen. Er zijn nog heel veel goede ideeën qua creativiteit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten