Low-budget Primers

Hallo lezers, vandaag wil ik het met jullie hebben over de gezichtsprimer. Wat is het en wat doet het met je gezicht. Ik heb een aantal lowbudget en 1 high end primer die ik aan jullie wil laten zien.


Wat is een primer en wat doet het?

Een primer is een must voor je gezicht, ogen en lippen en een prioriteit voor je make-up stash. Een deur en een muur hebben overigens ook soms een primer nodig om de verf beter te laten hechten. Zo zit dat ook met een primer maar dan voor het gezicht. Daarnaast heeft de primer als functie om de foundation beter te laten zitten maar ook langer. De primer beschermt je huid tegen schadelijke stoffen van buitenaf door de lagen make-up die op je huid worden gesmeerd.

Er zijn verschillende soorten primers met verschillende soorten werkingen of functies. Gladder maken van de huid, poriën minder zichtbaar maken of matteren van je glanzende huid. 

De beautydames op YouTube praten over low-budget primers maar helaas constateer ik nog steeds dat ze gebruikmaken van merken die wel van de drogist komen maar niet altijd beneden de 10 euro bedragen. Daarom heb ik gezocht naar low-budget primers die ook aan z'n belofte houdt qua werking. De smashbox primer is geen low-budget merk maar dit is 1 van de primers die ik ooit in het verleden aanschafte omdat het z'n werk heel goed deed tijdens fotosessies.



MAX AND MORE

In de maand Juli werd bij mij in de buurt een Action geopend en natuurlijk moest ik hier naartoe. De makeupschap zat nog boordevol producten zodat ik bijna alles kocht wat ze aan makeup verkochten. En dat alles voor minder dan 1 euro. Tot mijn grote vreugde en verbazing verkochten ze ook een gezichtsprimer. Ik heb de groene genomen, Max & More faceprimer Controlling Anti-Redness, omdat ik op dat moment een iets rode huid had. Ik testte de primer op mijn hand en het voelde superzacht aan. Om de beste resultaat te krijgen moet je de primer een kwartier op je huid laten intrekken. De primer kost € 1,99 euro bij Action.



HEMA

Ook de Hema heeft een gezichtsprimer in haar assortiment. Deze primer vind ik een beetje aan de dikke kant. Het smeert ook stroef waardoor ik soms een witte waas op m'n gezicht krijg. Je moet de primer ook meer dan 10 minuten laten intrekken om het beste resultaat te krijgen. Prijs van de primer is € 4,50.



Catrice

Catrice heeft een primer in tubevorm die heel zacht aanvoelt. De inwerktijd is voor mij op 10 minuten voordat ik de foundation erop doe. De crème smeert zeer soepel en zacht. Prime and Fine Pore Refining Anti-Shine base, Prijs € 4,59

Catrice


Prime and Fine Smoothing Refiner for invisible pores and lines. Zit in een pote met zwarte deksel. Heeft een fijnere substantie dan de andere primer maar het resultaat is heel goed.



W7 Porefection


Deze primer vind ik helemaal geweldig. De crème is zachtbruin van kleur maar eenmaal op het gezicht zie je er niet veel van terug. Inwerktijd 5 minuten en het product doet z'n werk. € 6,50 euro bij The Makeup Spot


Smashbox


Photo finish foundation primer HydratingEen hydraterende primer die zijn werk echt goed doet. Ik ben verliefd op deze primer maar tegelijkertijd ook heel zuinig op aangezien het een kostbare aanschaf is geweest. € 37 bij Douglas Parfurmerie






















KIKO Cosmetics Lipbase

Deze lipprimer is dik crèmig van substantie en moet met je vinger worden aangebracht. Je hebt maar een heel klein beetje nodig omdat het een witte coating op je lippen achterlaat. Laat de primer plusminus 10 minuten op je lippen inwerken en dan pas je lippenstift opsmeren. Lipbase € 5,90








Essence I love stage eyeshadow base

Voor een low budget oogprimer heeft het een geweldige werking. Het dekt goed, smeert goed en laat kleuren goed uitkomen. Primer is cremekleurig, heeft een substantie als een concealer en smeert goed uit. 5 minuten laten inwerken en dan je ogen met oogschaduw kleuren. € 2,59 bij de Kruidvat







Catrice Prime and Fine Eyeshadow base


Deze primer heeft niet dezelfde substantie als die van Essence. Is zelfs een beetje gelachtig. Ik ben er niet echt dol op. Als je het op je oogleden smeert dan droogt het ook meteen op als een gel.€ 3,59 bij de Kruidvat.

















Mocht jij nog andere merken weten die lowbudget zijn en die primers verkopen onder de € 10,=, laat het me weten door middel van een reactie onderaan de blogpost.

Groetjes Paula

Alle producten heb ik zelf gekocht en is niet gesponsord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten