Kerstkrans maken

Ik weet, het is pas Oktober, maar bij de Action zag ik de kerstartikelen al liggen. Net als vorig jaar ben ik al bezig om inspiratie op te doen op Pinterest en ben ik al gaan starten met kerstkransen maken. Het maken van een krans is zo simpel. Een kind kan de was doen. Je moet gewoon zelf kleuren en materiaal bij elkaar zoeken en dan lijmen met een lijmpistool op de strokrans. That´s it.




BENODIGHEDEN

1 strokrans (te verkrijgen bij o.a. de Action)
2. Lint, sjaal, boa, papier, stof, etc. om omheen de krans te wikkelen
3. Kerstballen of ander decoratiespullen die je kwijt wilt op de krans.
4. Lijmpistool en genoeg lijmstaven OF krammetjes (te krijgen bij de Blokker of bloemist of tuincentrum).

1. Neem de strokrans en wikkel de lint, sjaal, boa, papier, stof etc. omheen de krans en zo strak mogelijk en maak het vast met een krammetje of als je het niet netjes vindt, met de hete lijm van de lijmpistool.

2. Lijm de kerstballen of bollen met de lijmpistool eerst aan de binnenkant van de krans en vervolgens aan de buitenrand en dan opvullen zoals je het zelf wilt. In het voorbeeld heb ik niet alles opgevuld voor mijn moeder's krans.


In December zal ik meer kerstspulletjes gaan maken en hou jullie wel op de hoogte.

Laat een reactie achter onder deze blogpost wat je allemaal nog meer wilt zien qua kerstartikelen.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten