BUDGET BRAND/MERK CATRICE VAN DE KRUIDVAT

Hallo lezers, vandaag gaan we het over make-up hebben, enwel over de low budget merk Catrice die oorspronkelijk uit Duitsland komt maar bij de Kruidvat in de winkel en online verkrijgbaar is. Vandaag mijn assortiment van Catrice aankopen die ik voornamelijk bij de Kruidvat heb gehaald of in Spanje of Turkije heb gescoord.







CATRICE

Sinds ik Catrice heb ontdekt ben ik helemaal verliefd geworden op het merk. Voornamelijk omdat ze mooie kleuren en goeie producten hebben voor de low budget publiek. Als je niet veel te besteden hebt omdat je leeft van bijvoorbeeld een uitkering, maar je wilt er altijd wel mooi en goed verzorgd uitzien dan is mijn tip om niet elke week of elke dag een lading te kopen, maar 1 keer per maand een product aan te schaffen. Dit scheelt in kosten en je stash wordt toch nog gevuld.

Ik heb op YouTube gecheckt of er een Nederlandse "one brand tutorial" is gemaakt voor dit merk maar helaas, voornamelijk Duitse of Amerikaanse beautybloggers! Helaas heb ik geen moderne camera die mooie beelden maakt want anders was ik daarmee aan de slag gegaan. Misschien komt dat nog.

PRIMER, FOUNDATION, CONCEALER EN GEZICHTSPOEDERS

De primers van Catrice gebruik ik omdat deze niet kleur gebonden zijn. Zoals eerder aangegeven kan ik geen foundation kopen die gebaseerd zijn op mijn huidskleur. Daarom kon ik van Catrice de foundation en gekleurde gezichtspoeder niet gebruiken. De camouflage cream concealer is een ander verhaal want de kleur "025 Rosy Sand" (er schijnt een kleur 030 te zijn maar die kan ik nergens vinden) gebruik ik als een zogenaamde highlighter of brightner onder het oog. Je ziet wel een behoorlijk tintenverschil maar dit kan bijgekleurd worden door een andere concealer of poeder overheen te gebruiken. Goed product de concealer omdat deze qua dekking te vergelijken is met de M.A.C. studio sculpt concealer. Dus een goed product. Voor wat betreft de poeders kan ik alleen de transparante en losse poeder van Catrice gebruiken. Behoorlijk goed product voor het geld.




OOGPOTLODEN, EYELINERS, MASCARA, WENKBRAUWGEL

De oogproducten zijn naar mijn gevoel helemaal ok. Ik gebruik ze dagelijks en heb geen allergische reacties of producten die na een paar uur vervagen. Ik ben helemaal verliefd op de wenkbrauwenkit. De mascara's heb ik een klein beetje problemen mee aangezien ze superdun zijn en na 3 lagen moet je er nog een extra laag erbij doen. Doen ze hun werk? Ik zeg 50%. Als je het potje Waterproof Gel Eyeliner kan vinden in de winkels dan zeg ik doen! Dit product is zo goed! Hij blijft na 8 uur nog steeds op je huid. Super product.















OOGSCHADUWPALLET

Ik ben geen type voor losse oogschaduwdoosjes (de zogenaamde solo's). Ik ben van mening dat wanneer je een pallet koopt, dat het dan wel genoeg zal zijn. Wat moet je met zoveel oogschaduw terwijl je met een aantal palletten veel kan doen. Zorg gewoon dat je verschillende kleuren palletten hebt en je voorraad is compleet. Een samengestelde pallet is natuurlijk ideaal maar dit verkopen ze niet bij Catrice. Jammer natuurlijk maar hierdoor ben je wel genoodzaakt om de oogschaduw te gebruiken die het pallet heeft. Voor mij niet belangrijk.
Voor mij alleen de Absolute NUDE en ROSE. Is genoeg voor mij omdat ik nog andere palletten in huis heb. Oogschaduw is qua product goed. Niet slecht maar ook niet uitstekend. Goeie aankoop voor de prijs.






HIGHLIGHTER AND BRIGHTNER


Ik ben al een tijdje op zoek naar een highlighter in een doosje van Catrice maar kan het maar niet vinden in de winkels. Dus iemand die mij een tip kan geven...altijd welkom! Op de foto hieronder zie je de Catrice Made To Stay highlighter pen. Een soort stift met heel veel roze glans. Gebruik er maar een beetje van want teveel roze op mijn donkere huidskleur maakt mijn gezicht grauw. Catrice Eyebrow lifter hoort eigenlijk niet in dit rijtje thuis maar ik gebruik het juist onder mijn wenkbrauw. Geeft een frisse blik. De Catrice Made to Stay Inside Eye is een oogpotlood die zo zacht en goed uitsmeert en je ogen groter maken. Ook voor dit product geldt...niet teveel smeren op je waterlijn want het staat niet natuurlijk voor een donker getinte huid.





BLUSH

Ik moet zeggen dat niet alle blush kleuren bij mijn huidtint passen. Ze vallen grauw uit en sommige kleuren zie je niet na 1 laag. Je moet de blush goed opbouwen voordat je resultaat ziet.


NIEUWSTE AANWINST

Is de Limited Edition FALLosophy: Gradation Powder Blush - C01 Fading into Dawn.
Dit is de enigste blush die goed gepigmenteerd is en mooi op mijn wangen te zien is. Goeie aanwinst. Een mooie chique verpakking moet ik zeggen. 








CONCLUSIE

Ik blijf proberen om producten van Catrice te kopen alhoewel ik merk dat ze steeds duurder worden of ze waren al duurder dan Essence. Qua kwaliteit is Catrice wel goed behalve de mascara's dan. Daarnaast vind ik het jammer dat Catrice geen producten heeft gemaakt voor de donkere huid. Met een hoofdvestiging in Duitsland (waar eveneens een multiculturele samenleving is) zou je toch zeggen dat de makers en bedenkers in het kader van "marktuitbreiding" ook aan de donkere huid hebben gedacht. Jammer...dan gaan we dus alleen voor de kleurtjes en niet voor de basisproducten.

Hoop dat je wat hebt aan bovenstaande informatie en laat vooral een reactie achter wat jij en welke kleuren jij gebruikt.

Groetjes Paula

Alle producten heb ik zelf gekocht en is niet gesponsord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten