Kwasten schoonmaken / Clean your makeup brushes

Elke dag make-up dragen en gebruik maken van kwasten. Weet je hoeveel bacterien er dan in de kwasten zitten? Nee? Dan zou ik je kwasten maar goed gaan wassen. Ik was ze alleen maar met olie en babyshampoo en niet met de kwastenreinigers die sommige cosmeticamerken aanbieden.



Ik was mijn kwasten altijd 3 x per week en voornamelijk 's avonds zodat ze 's nachts kunnen drogen.


Werkwijze

In een drievaks schaaltje doe ik een flinke scheut olijfolie en babyshampoo in elk vakje. Ik heb alvast een aantal kwasten in de vakjes gedoopt en daarom is het derde vakje een beetje smerig. 


Vervolgens maak ik de kwasten nat. Ik doe ze nooit droog erin omdat het dan teveel olie en shampoo absorbeert. Eigenlijk moet je erop letten dat alleen de haren nat worden. Je ontkomt er niet aan dat het hout of metaal nat wordt maar probeer het te voorkomen want anders bestaat er een kans dat het hout of metaal loslaat van het bundeltje haren.



Nadat ik alle kwasten nat gemaakt heb, doop ik ze 1 voor 1 in de olijfolie


Daarna worden ze 1 voor 1 in de babyshampoo gedoopt.
























In het 3e vakje probeer ik het overtollige vloeistof eruit te stampen...heel voorzichtig hoor...en niet te hard natuurlijk want anders laten de haren los.




Nadat alle kwasten in de olie en shampoomengsel zijn gedoopt dan zien ze er zo uit








Ik laat de kraan lopen, hou mijn hand als een kommetje en laat het water in mijn handpalm lopen. De kwast doop ik dan in het water en wrijf het over mijn handpalm om de kwast schoon te krijgen. Deze kwast is per ongeluk met hout en al onder water gekomen.





















Nadat alle kwasten een lauwwarme douche hebben gehad, leg ik ze op een droge handdoek en laat ze een nacht drogen.





Misschien dat jij andere manieren hebt van schoonmaken, laat het me weten door een reactie achter te laten en vergeet me niet te blijven volgen.

Groetjes Paula

Geen opmerkingen:

Een reactie posten